Kövess!



2009.10.21. 17:50| Szerző: Kontárblog

Előre leszögezem, nem önfényezek, szerintem bárki így érezheti, ha benéz hozzánk...

5. éves marketingszakos egyetemistaként nap-mint-nap sokkol, hogy milyen hallgatóság van karnyújtásnyira a marketinges diplomától...

Azon nem csodálkozom, hogy sokan egy kezükön meg tudják számolni, hányszor olvastak blogot életükben...

Azon se, hogy mások azon csodálkoznak, hogy én ÖNSZÁNTAMBÓL, 'just for fun' hordok haza a könyvtárból marketinges könyveket...
Nagyon elfoglalt közgazdák vannak ám felénk...Nincs idő olvasni...

De ilyenkor belémhasít a kérdés, ők mitől érzik magukat naprakésznek? Hogy merik bevállalni, hogy úgy kerülnek ki az egyetem falai közül, hogy nincs semmilyen aktuális információ a fejükben, csak azt látják, tudják, ami az utcán és a TV-ben szerepel? Meg azt, amit a tanárok a 4-5éves könyvekből előadnak? Nincs semmi szakmai tapasztalatuk sokszor, akkor legalább már naprakészek legyenek, nem?

Aki erre a pályára készül, miért nincs benne egy természetes tudásvágy?
Miért nem akarja tudni, hazánkon kívül milyen kampányok folynak? Kik a nagy marketingesek? Milyen a jó reklám? Nem azt mondom, hogy az a jó, ha valaki-mint én- napi minimum 1-2órát a reklámok, reklámblogok nézegetésével tölt. Nem szabad átesni a ló túloldalár sem, de azért szerintem meg kéne, hogy legyen mindenkiben egy egészséges kíváncsiság. Annyira változatos képlékeny, és izgalmas a marketing szerintem...

Megértem, hogy aki számviteles, vagy bkv ellenőr, az nemnagyon akarja továbbásni magát a szakmája mélységeiben. De szerintem a marketing, a reklám egy olyan világ, amiben nem lehet, és nem szabad nem informálódni folyamatosan.

Saját tapasztalataim:

1. Egyik előadáson bemutatták a T-mobilos, szarrá rágott flashmobot.(a youtube-on ha beírod, hogy flashmob, ez az első találat! közel 15 millió néző!) A tanárnőnek is feltűnt, igen sokan nézték érdeklődve. A videó végén megkérdezte, hányan láttak már flashmobot, akár videón, vagy hányan tudják egyáltalán, hogy mi az. Szűken véve a fél terem tette fel csak a kezét (és vajon mennyi a sunnyogó...)
Hogy lehet az, hogy valaki ennyire nem update?
 

2. Egy beadandó kapcsán mondtam, erre emlékszem, hogy benne van a Sas könyvben.
Milyen Sas könyvben?
A Sas István könyvében, az Ötletes reklámban.
Még nem hallottam róla.

3. Ogilvy könyvéből mondott a tanárnő egy általam is használt idézetet, és hozzátette az írójának a nevét. A teremben 4-en voltunk, akik hallottuk már a nevét...


4. Egy gyakorlaton az autók reklámjairól volt szó, azon belül is a felsőkategóriás autókéról.
Bemutatták ezt a reklámkampányt, először az első 3 képet csak. Megkérdezték viccesen, hogy vajon tudjuk-e, hogy ki az, aki erre rákontrázott. Aki nem szorosan ebbe a szektorba tartozik, de beszólt ő is. Bemondtam, hogy Bentley. Dermedt csend, mindenki rámnéz, vissza a következő diára. Igen, ő az. Még a tanárnő is megkérdezte, honnan tudom... Ha már egy reklámot n + 1szer látod, megjegyzed:)


5. Az egyik srác benyögte, hogy az Audi ezzel a kampányával valami Effie-t nyert...
Tudod mi az az Effie?
Nem.

És szinte naponta belefutok egy ilyenbe.

Kötelezővé, vagy legalábbis kötelezően ajánlottá tenném blogok és bizonyos könyvek olvasását...

Nem csak a hallgatókkal, a hallgatói érdeklődés hiányával van a gond. Nyugdíjjazásra váró tanárok diavetítővel Hurka-gyurka előtti reklámokat mutogatnak... De az oktatásba nem akarok belemenni, nem akarok vitát, a hallgatók hozzánemállásával van a legfőbb bajom...Mert bár furcsának tűnik, sokan minden gyakorlati tapasztalat nélkül

Úgyhogy ezenel közhírré tétetik-és egyben levédetem az ötletet:)- ,
indítok egy 'könyv ajánlom-nem ajánlom' rovatot.
2-3 hetente megpróbálom elmesélni 1-1 könyvvel kapcsolatos élményeimet, mi tetszett benne, mennyire éri meg elolvasni. Szigorúan a magam szubjektív véleményem alapján.
Egyenlőre ezt az ötletet hiánypótlónak tekintem a blogok eme szektorában (R). Főleg marketinges de élvezeti könyveket hozok majd, melyek nem fogalmakat magyaráznak agyba-főbe, hanem élvezetes történeteken keresztül szórakoztatóan okítanak.


Az egyetemi könyvtárból már minden szimpatikus borítójú könyvet kivettem, van miből csemegézni:) (itt szögezném le ismét, nem szponzorál engem senki, még könyvkiadó se, a könyveket önkényesen, főleg borító alapján választom, én magam is könyvtári példányokat olvasok-védjük a fákat, talán 3-4db saját marketinges könyvem van)

Addigis, míg kiválasztom, mi legyen az első nyalánkság, ha valakit érdekel, én milyen blogokat olvasok, katt.
 


Share/Bookmark
Címkék: könyv könyvek  |   | 8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kontar.blog.hu/api/trackback/id/tr751465529

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kivlov 2009.10.21. 21:00:05

Azért 5.évesként ilyet írni: "just to fun..."

vagy nemtom ezt melyik angolszász területen dobják így, de a "just for fun..." helyesebbnek tűnik elsőre.

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2009.10.21. 21:12:53

@Kivlov: köszönöm szépen az érdemleges hozzászólást a témához...

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2009.10.21. 21:44:01

Javítottam, bár megjegyzem a google közel 6millió találatot ad ki a Just to fun-ra, szóval talán mégsem lőttem annyira mellé, hallhattam már ezt így... (bár tény,a to-sra 5x ennyit ad ki).

Más szemében a szálkát... Szeretném, ha a mondanivalóm jönne az olvasóknak át, nem a helyesírásomat fixíroznátok....

Kivlov 2009.10.21. 22:44:08

@Kontárblog:
fakkkk.
nem írtam túl bőbeszédűen, de nem csesztetni akartalak. Csak nekem kb az 5-6 angoltanáromból mind1ik "just 4 fun-t" tolt, szóval...

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2009.10.21. 22:49:05

@Kivlov: ez van. nem kívánok ehhez több kommentárt fűzni. nyelvtanilag mind2 helyes.

Bajnok · http://bajnok.blog.hu 2009.10.22. 11:04:04

Nem a just 4 funhoz, hanem a cikkhez hozzászólva.
(Detto marketing szakon, detto egyetemen tanulva)

Te is azok közé tartozol, akiket a marketing széles választékából a reklám (kommunikáció) fogott meg, az érdekel. Szerintem semmi szörnyű nincsen abban, hogy sokan nincsenek tisztában a reklám világával. Én sem ismerem a szemsebészet titkait, mert nem érdekel.
Ne felejtsd el, hogy ott van még 6P (vagy inkább C) és a kutatásról, meg egyebekről nem is beszélve.

Tanárok napra készsége persze hagy némi kívánni valót maga után, de hál istennek vannak jók is. Visszatekintve egy kicsit másképpen látom...

Amire az egyetem megtanít:
Az egyetem nem gyakorlati tudást ad, hanem elméleti alapot, amire utána könnyebben felépíteni a gyakorlatit. Dolgoztam együtt "főiskolás" marketingesekkel meg "egyetemes" marketingesekkel. Durván látszott a különbség. Az előbbi gyakorlati dolgokkal jobban képben volt, viszont sokkal szűkebb térben gondolkozott, egy idő után ugyanazokat a betanult megoldásokat próbálta mindenre ráhúzni. Az utóbbi meg pont az ellenkezője volt.
Az egyetem egy gondolkodásmódot ad. Hogy azzal mit kezdesz az már a rajtad áll.

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2009.10.22. 11:21:10

@Bajnok: köszi a hozzászólást
napont 3x hallom, és elhiszem,hogy az egyetem szemléletmódra tanít.(érzem is az szemléletet, life's suck)

én az általános érdeklődést hiányolom a fiatalokból.
aki marketinget tanul,szerintem a reklám az első, ami megüti a szemét, persze ott a kutatás, vagy bármi,de ahhoz is pl a Kreatívból tud anyagot szerezni, onnan meg már egyenes út vezet a reklámokhoz, a blogokhoz.De nem olvassa.Sokan még életükbe nem fogtak a kezükben...

azt veszem észre, hogy sokakat semmi más nem érdekel.
ha lehúzzák az igát a suliban, hazamegy és bámulja a tvt, vagy eljár szórakozni, de semmi.

volt, hogy egy szakirányos társamnak elkezdtem küldözgetni(ilyenben nagy spammer vagyok=) ) jópofa reklámokat, amiket itt a blogokon találtam, amik tényleg jók. erre visszaírt finoman, hogy ne fárasszam ilyen szarokkal...

Vannak jó tanárok,de sajnos olyanok is tanítanak,akik 30-20éve voltak jó tanárok,és már rég át kellett volna adniuk a katedrát azoknak, akik képesek egy ppt összeállítására, és ismerik a gerillamarketing kifejezést...

t.wstd 2011.03.23. 17:33:40

Nem vagyok marketing szakos de tudom a választ ezekre :D Lehet,hogy kellene annak lennem?
süti beállítások módosítása