Kövess!



2009.10.27. 19:11| Szerző: Kontárblog

"Milliók nem értik. Te igen"- nem, jelentem alássan, mi sem!

"Ne butáskodj, menni fog. Óvi. Óvi. Óvi. Mondd szépen utánam. Ovi. Ovi. Ovi Pityuka. Úgy, ügyesen. Annyira egyszerű, felmész, regisztrálsz, megosztasz, ovi. Ovi.com. Ne butáskodj,  Pityuka vagy persze."

A videóban (indexen) egy durván műfogsoros, hintázó, ősz nénike beszél a papagájához.
Úgy tesz, mintha a papagája is beszélne hozzá. Megmagyarázza neki, hogy ezen az oldalon mit kell tenni. A papagáj masszívan hallgat. Életszerű, hogy a 60 körüli hi-tech néni az 'ovin' osztja meg a dolgait, nem? (Vajon honnan ez a találó név?)

Gyász, nagyon gyász.

Nem tudom technikailag rögzíteni a reklámot, de talán jobb is így (bár az indexen villog 19 óra óta non-stop fut, láthatjátok).
Kár volt a hang gombra kattintanom. Rettenetes! Nem hiszem el, hogy ezért az idegesítő ötletért valaki pénzt kapott! Ide süllyed a Nokia. Ovis poén félsüket nénivel és papagájjal reklámozni. Sőt, inkább morbid. Leginkább a Dumb és Dumber Petike-Pityukás jelenetére emlékeztet!

Nokia. Az agyunkra mentél!

Updated:

Megjött a következő emberiség elleni vétek. Összevágtam őket.

"Hogy lehetsz ennyire Kuka? Elhagyod a mobilod, nem tudod felhívni Hófehérkét. Jaj Kuka, Kuka, Kuka. Csodálkozol, hogy elvesznek a kapcsolataid?! Ezerszer mondtam, hogy töltsd fel a telefonszámokat az Ovi.com-ra. Most megkukultál, mi?"

 

 

 "Mit nem lehet ezen érteni, te tyúk? Ez sokkal egyszerűbb, mint az, hogy mi volt előbb, te, vagy a tyúk. Ha szükséged van egy mobil alkalmazásra, elmész, regisztrálsz az ovi.com-on, letöltöd és kész... Neked tényleg ennyi eszed van?"

Próbáljuk megérteni.
Minden reklámban az ember egy szánalmas kis helyzetkomikumot kihasználva (Kuka, tyúk, vagy tojás) 'falra hányja a borsót' az áldozatnak. Olyannak magyaráz erről az oldalról, aki nem potenciális felhasználója, a célpont meg kussban mered rá- kvázi hülyének nézi. Ez mire jó?
Persze, sokkal snasszabb lenne, ha a szomszédjának magyarázna a telefonszámok lementéséről, és valószínűleg nem is írtam volna róla ez esetben, de szerintem nem kell feltétlenül valami 'gányolást' összehozni, hogy felfigyeljenek rá az emberek. Ha valaminek szar a reklámja, szerintem kevesebben törődnek vele érdemben, mintha valami ötletes, ütős kampányt raktak volna alá.
Jelen esetben nekem a gagyi a reklám-> gagyi oldal prekoncepcióm van. Eszem ágában nincs regelni rá. A reklám semmi pozitív érzést, vagy motivációt nem adott. Semmi pluszt, extrát nem kínál fel, hogy miért pont AZT a videómegosztó oldalt használjam.

Kis adalék, hogy ha rákattintok a bannerre, ezt hozza be. Ha beírom, amit a szereplők mondanak, ezt az oldalt hozza be. Látom, hogy mindkettő a Nokiáé, de az első magyar, a második pedig angol (és elég erős magenta jellege van khm...)
 


Share/Bookmark
Címkék: gáz gagyi sajnálatos fail  |   | 34 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kontar.blog.hu/api/trackback/id/tr1001479685

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

öregmogyi 2009.10.27. 22:17:58

jujjj... Megnéztem (meghallgattam) a reklámokat. Van egy másik is. A törpés. Az is szörnyű.
Aki ezt az OVI-s dolgot kitalálta, az nem sokat lehet a PoliDili-n. (index fórum)

_dave_ (törölt) 2009.10.27. 22:17:59

@Dester: dikk. :) de legalább következetes. :))

amúgy egyszerűen SEMMI nem tudja überelni a lidl régi rádiós spotját. annak idején fix munkaidőben dolgozóként mindig ugyanakkor keltem, s mint hírfogyasztó, tettem ezt a kossuth rádióra. heteken át (amíg meg nem untam, s az ébredés más módját nem választottam) minden nap azzal indult a reggelem, hogy beleordított a fülembe köbö háromtucat ivaréretlen kis pöcs, hogy a "LIDL MINDIG OLCSÓBB". az utolsó időszakban már a kurva anyjába kívántam a multit és azt a buzi faszfejet, aki ezt a reklámot kitalálta, beleértve a kis pöcsökkel.

:)

soha nem tettem be a lábam egybe lidlbe se, pedig a szomszédba' van.

A. B. Normal 2009.10.27. 22:18:59

Ez most direkt ilyen műszar blog mint a rájöttem?

öregmogyi 2009.10.27. 22:23:32

Jól mutat ez a post a Nokia reklám alatt. (az index címlapon)

A Nokiánál mit szólnak ehhez? -vagy ez a gerillakampány része?

kepfeltoltes.hu/091027/nokia_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

szkepi 2009.10.27. 22:29:02

nokia már nem a régi.
vettem ezeknél a egy (tudom én vagyok a hülye) e52 telot és szerettem volna szinkronizálni a macbookkal. minden nokia plug inje letölthető, csak az agyonhirtdetett e52 nincs. ez olyan gáz mint a reklám.

ergerberger 2009.10.27. 22:40:44

@L.A.: "ne kerülhessen index címlapra olyan poszt, amiben hejesírási hiba van! hol van ilyenkor a bloggerszövetség? :)"

Körbeállnak, és egymás faszát szopják, kivéve Szilyt, mert az meg a sajátját.

OkoskaTo:rp 2009.10.27. 22:49:31

@L.A.: Manapság az Index címlapra kerüléshez szükséges feltétel a helyesírási hiba.

ReklámFail · http://reklamfail.blog.hu 2009.10.27. 22:55:14

Tényleg vicces, ahogy közvetlenül a nokia alá került a címlapon. A reklám meg úgy szar, ahogy van :)

Pszt! 2009.10.27. 23:03:28

Az ovi az orsós vikit jelent?

2009.10.27. 23:04:17

"ez szar, ez szar, ez már sehogy sem lehetne szarabb" Cartman (a post és a reklám is ;) )

Fucksee 2009.10.27. 23:24:14

Szevasztok!
Na én véletlen bekapcsoltam a hangot, és legalább 3szor meghallgattam, vártam, hogy a papagáj is benyögjön valamit, de nem. Annyira felspanolt a reklám, hogy aztán gondoltam beregisztrálok, mert Nokiás vagyok, erre kiderült, hogy foglalt a nickem, így inkább bejelentkeztem, és rá kellett jönnöm, hogy ez az ovi már nem a fél évvel ezelőtti bugos működésképtelen retek, hanem egy tényleg tetszetős és használható oldal, úgyhogy már túl vagyok az első online szinkronizálásomon is az N82-mmel.

Szóval nálam talált - süllyedt.

valójábannemberci 2009.10.27. 23:30:55

@szkepi: Hát azért én nem ellenkeznék, ha hozzám vágnának mondjuk egy N900-ast. ;)
maemo.nokia.com/

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2009.10.27. 23:41:11

@Fucksee: bocs, de ez elég pr szagú hsz. Bennhagyom, a többiek mit szólnak hozzá:)

ave 2009.10.27. 23:43:26

Ugy latom bloggerkem, az OVI-ba neked kellene jarnod.
Moderalsz mindent, eszleny?? Bravo! :)

Cifu78 2009.10.28. 00:10:36

Ave, lehet újdonságot mondok, de egy blog üzemeltetője azt moderál, amit és akit akar, elvégre ez az ő blogja. Nincs szólásszabadság, nincsenek garantált jogaid, hozzászólni ugyanis nem jog, hanem lehetőség. Ha nem tetszik, hogy kimoderálnak nem mész oda, de emiatt felháborodni legalábbis megmosolyogtató...

Turisas · http://alfaomega.blog.hu 2009.10.28. 00:11:43

"Életszerű, hogy a 60 körüli hi-tech néni az 'ovin' osztja meg a dolgait, nem? (Vajon honnan ez a találó név?)"

Ovi finnül ajtót jelent.

Kiitos huoma...

Cifu78 2009.10.28. 00:13:30

Na, a vége csak lemaradt. A Nokia reklám valóban nem egy magas szellemi színvonalat képvisel, nem is valami frappáns, de őszintén szólva annyira nem is lóg ki a magyar reklámpiac átlagából, legalábbis szerintem. Persze ez inkább magát a reklámpiacot minősíti...

retek. · http://csakaszepre.blog.hu 2009.10.28. 00:14:50

Nálam a megoldás az Adblock Plus kiegészítő a Firefoxhoz, így nincs semmiféle ovi, meg sok villogó agyament reklám amelyek a képernyő felét elfoglalnák. Hasznos!

Cifu78 2009.10.28. 00:17:28

@Turisas: No, ez valóban hasznos információ, lehet így már van értelme az oldalon olvasható "milliók nem értik - te igen!" reklámszlogent. Mondjuk lehet, hogy én úgy választottam volna nevet, hogy lehetőleg a 'milliók' is megértsék egyből... :)

vauvauvau 2009.10.28. 00:20:37

Mucika, kedves Nokiakollega!
Köszönöm, ezt a pr-cikket. Na most elmondom, mert végülis te is Nokiás vagy. A központtól kaptunk erre a kampányra 40000 dollárt. Úgy döntöttem, 34 dollárból kihozzuk ezt a kampányt és a maradékot ellopjuk. Már egy ciprusi off-shore cégnél be is regeltem. Holnap megy a gép Braziliába, a maradék pénzt elvisszük magunkkal. Jön Cini, a kutyám is. Gyere Te is.

durbincs 2009.10.28. 00:33:27

az ötletgazda valszeg egy Hófehérkét sem látott még életében, az a törpe mindennek kinéz csak pont a Kukának nem :) a mamó meg a fater a tikkal elég irritáló...

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2009.10.28. 00:40:05

@Turisas: köszönjük szépen a fordítást. Kár, hogy magyarul tök mást jelent:) és kicsit közismertebb talán a magyar jelentése. Amit egy honlapra alkalmazni szerintem nem túl szerencsés.

Turisas · http://alfaomega.blog.hu 2009.10.28. 00:57:35

@Kontárblog: tán a Nokiát pont nem érdekli, hogy magyarul kisdedek menhelyének beceneve az ő ajtó szavuk :) Ettől függetlenül a reklám maga tényleg rossz, ezt kár vitatni, ám attól még nem fogja a Nokia elnevezni csak nálunk máshogy az alkalmazását, mert teljesen mást jelent magyarul. :)

pizsama 2009.10.28. 00:58:31

Erről a régi Obi-s reklám kifigurázása jut eszembe. Jó hely az ovi! :D

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2009.10.28. 00:58:44

@vauvauvau: Kedves ismeretlen. Köszönöm a feltételezést.Én csak, és kizárólag erre a kampányra készülök évek óta, azért gyűjtögetem 2 éve féltve őrzött reklámaimat, készítem a plakátfotókat, és olvasom a könyveket, szerkesztgetem blogomat két hónapja, hogy ezt a postot megírhassam. Nyilván nagyon szürreális, hogy egy REKLÁMOKKAL foglalkozó blogon az index címlapján futó reklámot kielemzem. A reklám volt előbb ott, nem én. Nem értem, miért kapna általam nagyobb nyilvánosságot a reklám, hiszen te most, mikor rám kattintottál, 1 cm-el fölöttem láttad a reklámot. Akkor?

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2009.10.28. 01:00:21

@Turisas: őőőő hát azért magukra kicsit is adó cégeknél körbe szokták járni a témát, a szlogeneket és a márkanevet, mielőtt milliókat feccölnek bele. Ha érdekel, tudok rá példákat:)

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2009.10.28. 01:59:17

@ave: lásd, nagylelkű vagyok, ezt bent hagyom.
Egyébként egyelőre ez még az én felségterületem, jogom van moderálni.

mizie 2009.10.28. 07:54:10

De a legszarabb hogy az adblock-al sem tudom eltüntetni...

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2009.10.28. 07:55:23

@mizie: érdekes, én sose láttam ezt a szart, adblock lenyeli nálam. Rossz a filtered :)

holex · http://fred-basset.blogspot.com 2009.10.28. 08:53:43

a nokia sajnos már árnyéka önmagának.

___OFF___
egy másik blogon épp azt elemezgettük, hogy nem nagyon tudja már megszólítani az átlag végfelhasználókat, ennek is van oka, nem ide tartozik ugyan, de... a nokia az informatikai fejlesztéseinek a licenszeiből él, nem közvetlenül az átlag felhasználóból.

ez meg is látszik az ügyfél-kommunikációin.
___ON___

és igen, igazad van @Kontárblog: hogy valóban szar név az "ovi". sokkal körültekintőbb lehetett volna a nokia név kiválasztásánál, mert pl. www.ovi.hu, www.ovi.eu (nincs is levédve, úgyhogy még akármi mehet rá!), www.ovi.fr, www.ovi.se, www.ovi.de, stb...) szóval elmehetnek az ovi-jukkal a búsba (és ezek európai nevek, amik nincsenek is messzire a finn anyacégtől!), mert szinte minden országban jelent valamit az ovi errefelé is, vagy létezik ilyen rövidítés az adott országban, ami mást jelent, mint amit a nokia szeretne. szóval ez kontár munka volt kőkeményen a nokia részéről, nem komoly átgondolt cégre vall ez a viselkedés, jogos prekoncepció, teljes mértékben.

___OFF___
(persze, oka van a nokia ilyen jellegű és mértékű kínlódásának, az ok egyetlen szóval: appstore).
___ON___

a reklám szar, ahogy írtam az elején, sajnos ez a jelző mára igaz lett a nokiára is, de megdolgoztak érte keményen, hogy lerombolják az imázsukat, úgyhogy illedelmes leszek, és gratulálok nekik szépen ehhez a kimagasló eredményhez.

anarch 2009.10.28. 10:42:59

Írtál róla, beszélsz róla, így jártunk. Ha nem írsz róla SOHA nem találkozom vele. Így is ideges vagyok, mert elvett tíz percet az életemből. Ennyi... Legközelebb próbáld meg koncentrálni magad mielőtt ilyesmiről írsz, lécci-lécci :).

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2009.10.28. 10:57:18

@anarch: Én találkoztam vele, tegnap egész este itt virított az indexen. Lehet, hogy ma este is itt lesz, bármikor belefuthatsz.
Azt hiszem senki se kényszerített rá, hogy megnézd ezt a postot. Egy reklámokkal foglalkozó blogon nem kell meglepődni, hogy reklámokról írok. A címlapra meg nem én tettem a blogom.
Ha nem látsz meg 1-1 kampányt,na bumm, kimarad az életedből. Te ezek szerint örülsz neki. Én szeretem a reklámokat, és szeretek beszélni róla, örülök 1-1 jó, vagy rossz kampánynak. Ez a hobbim. Azt hiszem, jogom van hozzá.
A helyesírási hibát pedig nem direkt vétettem, de úgy érzem, megbűnhődtem érte már rendesen, és legközelebb nyilván óvatosabb leszek. Ti meg kiélhettétek magatokat...Téma részemről lezárva.
süti beállítások módosítása