Kövess!



2010.01.23. 22:52| Szerző: Mainstream

Kontár lassan egy hete Twitteren (igen, az is van neki, tessék követni, érdemes:) ) csiripelt egy linket, ami tényleg hűen ábrázolja egy egyetemista éjszakáját.

Nagyon ismerős volt, de nem tudtam, hogy honnan. Aztán egyik nap rájöttem a megoldásra. Nálam a TV, mint háttérzaj szokott menni, és volt benne egy reklám, aminek a mondanivalója nagyon hasonlított a videóhoz. Ez a KFC új spotja volt!

Rögtön filózni kezdtem azon, hogy mi lehetett előbb a tyúk vagy a tojás?
Persze valószínűleg csak én szeretnék benne valami relációt látni.

Hiába nem szeretem a KFC ételeit, be kell hogy valljam, hogy nekem tetszenek a reklámjai. Rövidek, tömörek, frappánsak és még a zene is simogatja a lelkemet.

Nektek, hogy tetszenek a reklámjai?

Persze muszáj, hogy jók legyenek a spotjai, hiszen máshogy esélye sem lenne a rivális McDonald’s ellen.
Mondjuk amennyi tőkével egy ilyen franchise gazdálkodhat (na és persze egy jó marketing stábbal) nem nehéz jó filmet készíteni.

Sokszor gondolkozom el azon, hogy mennyire hatnak rám a reklámok. Hiába tanultam meg ezeknek a manipulatív hatását, és hiába kezdek már a levegőben is marketing összeesküvést látni, mégis befolyásolnak.

Egy kis személyes szösszenet ezzel kapcsolatban.

Tavalyelőtt minden tele volt a Meki új téli menüsorával, és hát én sem tudtam ellenállni a rösztiburger képének. Viszont mivel nem vagyok egy gyorséttermi ételt imádó ember, így csak akkor eszméltem fel, hogy venni akartam egyet, mikor már késő volt. Levették a menüről...

Már teljesen feladtam a reményt, hogy valaha is eszem ilyet, mikor 2009-ben újra elővették az alpesi hambikat (hát nem édes az a hód?!:) ). Amint tehettem rögtön elmentem, és vettem egy ilyen menüt.

Most már tudom, hogy nem kellett volna. Jobb lett volna, hogyha egy szép, beteljesületlen emlék marad. Tudom, magamra vessek. Láttam a supersizeme-t, láttam miből készül a husi, sőt azt is, hogy a fényképet hogyan készítik el, mégis akartam (nem szerettem, akartam) egy ilyen szendvicset. Ami teljes életnagyságában már kicsit sem nézett ki olyan gusztusosan. A salátának, az ubinak, de még a ketchup-mustár-majonéz kombónak is hűlt helye volt, így az egész száraz, zsíros és ehetetlen volt.

Tehát a tanulság: nem minden hamburger, ami fénylik:)

Rátok menyire hatnak a reklámok? Mennyire mondható el rólatok, hogy tudatosan vásároltok?

 


Share/Bookmark
Címkék: mcdonalds kfc tv reklám  |   | 3 komment

A bejegyzés trackback címe:

http://kontar.blog.hu/api/trackback/id/tr131694191

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2010.01.23. 23:27:53

az a baj, hogy a mai világban már nehéz eredeti koncepcióra találni, szinte minden jópoént elsütöttek már egyszer( meg ami már ki van találva, azon nem is kell sokat agyalni:D), de ez tényleg mókás téma:)

abban is igazad van, hogy jobb, ha néha 1-1 dolog megmarad 'beteljesületlen álomnak', én az 'olvadó buborékokkal' voltam így... reméltem,hogy legalább fele olyan izgalmas lesz,mint a pattogó cukor...de ennél még az ementáli lyukjai is izgalmasabbak:)

rászedtek, mint egy átlagos fogyasztót..ilyenkor mindig el kell mormolnom magamban, hogy a fogyasztó tényleg nem hülye, a fogyasztó az élettársad...

Mainstream 2010.01.25. 18:09:23

@ReklámFail: igen ez nagyon is ide passzol:)
persze az ember tudja, hogy nem az vár rá a valóságban, mint a reklámban, de hogy ennyire más legyen az kész vicc...