Kövess!



2010.01.28. 21:50| Szerző: Kontárblog

Már régebb óta figyeltem, miért tűnik fel a facebookon időről-időre 1-1 szín.
Nem újításként, alkalmazásként, hanem az üzenőfalra csakúgy magában bedobva. Általában fekete vagy fehér. Látszólag minden előzmény nélkül.

A napokban döbbentem rá a válaszra.
Egy gerillakampány keretében egy, a mellrák ellen küzdő alapítvány facebookrajongói idén januárban tömegesen kiírták az üzenőfalukra a melltartóik színét, ezzel hívva fel a nők figyelmét a veszélyre, megelőzés fontosságára.
A kezdeményezés futótűzként terjedt, a rajongói oldalnak jelenleg 166 ezer rajongó a tagja, és naponta ezrek teszik ki az üzenőfalra fehérneműjük színét (több külföldi oldal is ír róla).

Bizony, a közösségi média jóra, fontos célokra is használható. Bár nyilván nem jut el az üzenet mindenkihez, aki érintett lehet, mégis sokat számít, hogy az emberek elgondolkodnak egy pillanatra, és nem söprik a szőnyeg alá a problémákat.

Nagyszerű kampány, mely mostanra önjáró lett, hiszen amilyen egyszerű a kivitelezés, olyan nemes is az ügy.
Én személyszerint örülök neki, hogy a facebook ilyen remek kezdeményezésnek is teret ad, és közönséget biztosít, nem csak azt tudhatom meg róla, hogy milyen színű cipőfűzővég elszorító műanyagdarab vagyok, vagy mennyire leszek ultramájjer a következő vizsgaidőszakomban, stb...

Szerintem mindenképpen érdemes ilyen típusú kezdeményezésekben gondolkodni nonprofit, közhasznú cégeknek. Szinte ingyen rengeteg ember figyelmét lehet így felhívni 1-1problémára.
(Jelen esetben nők írtak melltartószínről, de lehetne akár a prosztatarák-ellenes kampány is alsónadrágszínnel, stb. A variációk száma kvázi végtelen)


Share/Bookmark
Címkék: vírus facebook mell karitatív  |   | 10 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kontar.blog.hu/api/trackback/id/tr761660806

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mainstream 2010.01.28. 22:35:13

Teljes mértékben egyetértek azzal, hogy az internet és azon belül a Facebook is remek lehetőségeket ad az ingyenes reklámozásra, főleg, ha a kívánt célcsoport uralja az adott közösségi oldalt. Viszont ezzel a megmozdulással az a baj, hogy nem derült ki mindenki számára, hogy mi is ez. Nálam sok fiú is kiírta a színt, ők remélem nem a melltartójukét:D
Szóval, ha már van 1 ilyen "vírus", akkor pár napon belül magyarázatot kéne rá adni, vagy legalább egy linket kéne csatolni hozzá.

ad-renalin · http://adrenalin.blog.hu 2010.01.28. 22:38:10

Jajj de jó, hogy írtál erről. Tegnap pont erről vitatkoztunk egyik haverommal. Ő nem hitte el, hogy ennek a melltartós dolognak köze van egy mellrák ellenes kampányhoz.
Na de most akkor a Komen Breast Cancer Foundation indította a dolgot, vagy csak egyszerűen meglovagolták a hype-ot? Nem teljesen világos. De mindkét esetben taps jár a marketingeseknek.

ad-renalin · http://adrenalin.blog.hu 2010.01.28. 22:40:42

@Mainstream: Na, pont ez az. Lehet, hogy akkor még nem is volt a dolog mögött senki, s ezért nem volt magyarázat.

2010.01.28. 22:48:27

@ad-renalin: valahogy úgy lehetett ahogy mondod.

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2010.01.28. 22:56:32

szerintem is az lehetett benne az extra,hogy önjáró.
talán csak valaki poénból kiírta, rá még egypáran, és aztán vírusszerűen terjed tovább.

megmondom őszintén én pont azokat a vírusokat szeretem, ahol vagy egyáltalán nem derül ki, vagy csak jóval később, hogy mi is a helyzet(kedvenc vírusomról írok is majd:előaráccsal).
azok elgondolkodtatnak, és mélyebben beléd ivódnak.

ez így egyszerre volt poén és halálosan komoly is.
csak pár másodpercet vett igénybe mindenkitől,de mégis sokkal komolyabb tartalmat hordoz magában.

Mainstream 2010.01.28. 22:59:19

Hát vagy lehet csak nálunk nem volt megalapozottabb háttere a dolognak, mert az azért szerintem nagyon nagy falat, egy ilyen fajtájú világméretű kampány

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2010.01.28. 23:02:20

@Mainstream: csak egy jó ötlet kell, ennyi. 0 Ft-ba kerül, és kevés időt igényel-viszont mindenkit megérint. ennyi a titok.

aki nagyon akart, utána tudott nézni, nekem is így esett le.
minél többet motoszkál a fejedben,annál hatásosabb a vírus.

Mainstream 2010.01.28. 23:11:37

@Kontárblog: ez persze okés, én is tudom, hogy mennyi lehetőség van a netben, és persze lehet arra alapozni, hogy talán angolul majd megérti vki a sztori és el kezd róla beszélni és így terjed tovább, de jelen esetben egyelőre csak te vagy az aki az ismerőseim közül utána nézett, vagy egyáltalán érdekelte a dolog, mert annyi hülyeség van alapból fb-n is, mint pl. a könyvből való idézet, hogy inkább már észre sem veszi az ember

ad-renalin · http://adrenalin.blog.hu 2010.01.28. 23:29:13

Én is egyetértek Kontárbloggal. Vagy legyen nagyon eldugva a márka/szervezet, vagy pedig legyen jól látható. Engem már nem feltétlenül zavar, ha pl. egy vírusfilmben ott van a végén a logó. Úgyis tudom, hogy vírusfilm...
@Mainstream: Én is érdeklődtem a dolog után attól a bizonyos ismerősömtől, de akkor még csak annyit tudunk, hogy a csajok melltartó színét jelöli. Örülök, hogy fény derült a dologra. A Velvetes cikk kimaradt, sok a meló mostanság. :)

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2010.01.28. 23:29:27

@Mainstream: énis fb-on kérdeztem rá, és egy angol cikk linkje jött válaszul:)

szerintem ez pont azért nem sikkad el a reklámzajban, mert olyan egyszerű!
a kevesebb néha több.
jobb,mintha egy alkalmazást csináltak volna rá...:D
süti beállítások módosítása