Kövess!



2010.02.06. 07:09| Szerző: Kontárblog

Bizony, szó szerint, méghozzá magyar gerilla, mert a Budapest Airport útnak indította "Közel a távol" nevet viselő kampányát, vírusvideóként kering a neten, de banner is van mellé --->.

Bár a kampány kezdetéről (melyben a szobrok összecsomagolnak, és kimennek a reptérre) nem igazán találtam híreket, a megérkezésük már nagyobb port kavart. Videó sajnos csak egy van, és jómagyar gerilla módjára azt se látták még túl sokan (900 ember), de én látok benne fantáziát.

Kapcsoltak az apropóhoz természetesen egy nyereményjátékot, és sarki zöldséges hamár lúd, legyen kövér alapon már felmentek ők is a facebookra.
(ahogy nézem, hóhelyzetben egyébként ez gyors, ingyenes információforrásként kitűnően helytállt:      " Még egy ekkora havas flottával is megesik, hogy a hó leesik." humorbombon akad) 

 Szóval, itt a gerillavideó:

Szerintem nagyon aranyos a kezdeményezés, bár én személyszerint nem találkozta a szobrokkal, de földbe gyökerezett volna a lábam, az biztos:) Mindenkit elgondolkodtatnak.

A kommenteket elnézve elég vegyes a fogadtatás, de szerintem a lényeg, hogy beindult egy kis zsongás, és sikerült egy, nekem egyedinek tűnő ötlettel előállni.

Szerintetek van potenciál egy ilyen kampányban? Nektek bejön a videó?
Ti hogy reagálnátok adott esetben, ha ti látnátok két lábon sétálni a Citadellát?:D


Share/Bookmark
Címkék: repülő gerilla  |   | 9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kontar.blog.hu/api/trackback/id/tr731733234

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mainstream 2010.02.06. 14:00:26

Szerintem zseniális. Ez eddig az egyik legjobb gerilla, amit itthon láttam. Én se tudnám hova tenni magam, hogyha egy szobor elsétálna mellettem:) Amit hiányolok, hogy felmentem a honlapra, és a hírlevelet, amiről szó van benne, nem találtam sehol. Hogy fogok így repcsiutat nyerni?:D

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2010.02.06. 14:05:23

@Mainstream: a honlapon legalul van egy Feliratkozás hírlevélre gomb, de én is csak ctrl+f-el találtam meg- ez öreg hiba...

amúgy a kampány nekem is tetszik:)

daigoro 2010.02.06. 20:19:20

Valaki definiálja már nekem legyen szíves mit jelent a gerillafilm vagy kampány.

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2010.02.06. 20:51:34

@daigoro: a gerillaakciók általában egyediek, néhány alkalommal játszódnak csak le. meghökkentő, meglepő,váratlan dolog történik benne, ami nem közvetlenül köthető a márkához (nincs mindenkin magenta színű ruha) de mégis valamilyen úton-módon a márka imázsának javítására,népszerűsétésre, interakcióra késztetnek. a gerilla a nem reklám szagú reklám.
általában olcsóbb költségvetésű utcai attrakciók,vagy a neten szabadjára engedett provokatív videók, melyek nem mindig köthetőek közvetlenül a márkához.

meghökkentő, élménytadó általában

daigoro 2010.02.07. 09:08:27

@Kontárblog: Értem. Akkor ez miért gerilla? Végig tudom ki hirdet, maga az ötlet pedig lehet szubjektive érdekes, de a reklámblokkból sem lógna ki. Ez egy teljesen hagyományos reklámfilm a netre feltöltve.

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2010.02.07. 23:54:22

@daigoro: itt nem a videót, hanem az eseményt kell figyelni. a flashmoboknál is videókat szoktak készíteni, ami nyilván már nem adja vissza u.azt a feelinget, de mutat valamit az eseményből.

itt az akció az maga a szoborsétálás volt, az volt a gerilla

daigoro 2010.02.09. 23:18:37

@Kontárblog: Oks, ezt is értem. Viszont ha a szoborsétáltatás volt a gerilla, hogyan ütötték le az üzenetet? Látom a szobrot sétálni, meglepődöm, oké, hogyan lesz ebből rekám? A végén feltartottak egy táblát? (Egyébként kétlem, hogy a Szabadság-szobrot levették volna :))

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2010.02.09. 23:25:02

@daigoro: a gerillának az a lényege,hogy sokszor nem derül ki,hogy mi a tárgya!vagy csak utólag.csak meghökkent,felkelti az érdeklődésed,lehet,hogy otthon ráguglizol,hogy sétáló szobrok ,és kidobja.

majd előszedem a kedvedért,és kipostolom,egyszer a körúton a zebrán oda-vissza gurigatott 2fiatal egy 2m átmérőjű bazi nagy 0Ft-os érmét.

naaagyot néztem,gyorsan lekameráztam a telefonommal,de nem tudtam mire vélni a dolgot.2sarokkal arrébb szórólapot osztogattak, 0Ft-os számlás számlanyitási akcióval a szomszéd utcai bankban.

a gerilla lényege,hogy ne tudd magadban hova tenni.nem ad el,csak megpiszkálja a fantáziád.
olvasd el az Elő a ráccsal postom.
süti beállítások módosítása