Kövess!



2010.02.23. 13:55| Szerző: Kontárblog

Mint tudjuk, a Budapesti Vidámpark a tervezett bevételek elmaradása, a gazdasági válság, és tovagyűrűző problémák miatt likviditási gondokkal küzd.

Bizony, sajnos megtörténhet, hogy unokáink már nem fogják tudni, milyen nagy élmény is a 38 méter magas Óriáskerékről belátni Budapestet, a Kísértetbarlangból visítva kirohanó, az Üveglabirintusból fejükön nagy púppal távozó gyerekeken nevetni, a Centrifuga után 'egy kicsit pihenni' :)

Wolf Gábor feltette a kérdést, innen indult a kezdeményezés:

Te hogyan mentenéd meg a Vidámparkot, ha kapnál rá egy évet és nulla forintot?

Mentsük meg a múlt és a jövő gyermekkori emlékeit!
Adj EGY KREATÍV ÖTLETET AJÁNDÉKBA, cserébe a VIDÁMPARKI élményeidért!

(szlogen by NagyKriszta)


2009-ben elég népszerű volt az éjszakai nyitvatartásos projectjük, én személyszerint azért is tartom egyedinek, fontosnak és követendőnek a Vidámpark kezdeményezéseit, mert itt találtam meg az egyetlen olyan helyet, ahol jópárszáz négyzetméteren tilos a dohányzás, (a gyermekrészlegen) így a gyermekek valóban önfeledten tudnak szórakozni . Ez nagyon tetszik, példaértékű!

Te mit tennél, milyen ötleted lenne a 60 éves intézmény megmentésére?
Hogy lehetne szerinted a látogatók számát, a bevételt növelni?
Téged hogy tudnának többször becsalogatni ide?
Biztos mindenkinek van egy szép, mókás, vagy akár hányós története, ami ide kötődik, ne hagyjuk, hogy a múlt porába vesszen, hogy gyermekeik már ne tudhassák, mit is jelent ez a hely. Ötleteljünk együtt a Vidámpark megmentéséért!

Kommentbe várom az ötleteket, természetesen a kezdeményezés nonprofit, az ötleteket a Vidámparknak ajánljuk fel a túlélésért!

Legyél te is kompetens marketinges egy ötlet, egy perc erejéig!

Csatlakozz a Facebook csoporthoz is!


Share/Bookmark
Címkék: karitatív  |   | 12 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kontar.blog.hu/api/trackback/id/tr451783705

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2010.02.23. 14:39:10

Nekem személyszerint ami eszembejutott az egyrészt a hagyományos eszközök, különböző kedvezmények, akciós jegyek, nyereményjáték illetve stílszerűen valami gerillaakciót is lehet csinálni,valami kis zsongást elindítani.
Ha jóltudom, az Állatkert meg a Vidámpark meg 'egy kalapban van', akár lehetne valami keresős játékot is indítani, pl elrejteni állatkerti belépőket, zoocsemegét a vidámparkban, és Vidámparki kuponokat az Állatkertben (a fizetős játékokra) és így keresztpromotálni.
De akár ezt az éjszaka a Vidámparkban dolgot is lehetne promózni, ok fél éve volt pár PR cikk, és videó, de lehetne valami izgalmas továbbküldős videót csinálni.

Szerintem jópár promóciós ötletet fel lehet sorakoztatni, kíváncsi vagyok a tiétekre.

Unimatrix 0 2010.02.23. 22:19:05

Be kéne vezetni az ún. "kisérő" jegyet, ami egy más színű szalag lenne, mint amivel igénybe lehet venni a játékokat. Én engedhetem meg magamnak, hogy egyenként menjek el a gyerekekkel, viszont azt sem szeretném, ha csak az egyikkel, vagy kettővel tudok felülni valamire, addig a többire nem vigyáz senki. A feleségem vagy anyukám (akik nem szeretnének semmire felülni) vigyázhatna a lent maradó gyerekekre.
Ezen kívül vissza lehetne állítani néhány játékon az egyszeri fizetést (pl. óriáskerék), mert arra viszont nyilván mindannyian felülhetünk (a hányás veszélye nélkül).
Én az utóbbi 8 évben emiatt nem volt egyszer sem. Pedig jeleztem ezt az igényt emailben a vidámpark elérhetőségén...

bakkerman 2010.02.23. 22:23:51

Már bennem is megfordult jópárszor a gondolat, hogy a tömeg erejével kéne kisegíteni a vidámparkot a jelenlegi csávából. Én amolyan flashmob szerű akciót tudnék elképzelni a tavaszi nyitásra. Gondoljatok bele, milyen meglepi lenne a vidámpark vezetőségének, ha a nyitónap reggelén a hősök teréig érne a sor. Mondjuk ehhez nekik is engedni kéne a belépőjegyek árából. Nem hiszem, hogy egy átlag magyar családnak van elszórakozható 20 rongya.. sajnos.
NagyKriszta szlogenje kifejezetten tetszik. Ja, és még egy megjegyzés: ahogy facebookon nézelődtem észrevettem, hogy már másnak is megfordult a fejében a "Mentsük meg a Vidámparkot" téma. Aki gondolja csatlakozzon, hátha ott interaktívabban lehetne eszmét cserélni a hogyanokról. Íme: www.facebook.com/pages/Mentsuk-meg-a-budapesti-Vidamparkot/273504460779?ref=mf

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2010.02.23. 22:31:23

@Unimatrix 0: @bakkerman: köszönöm a tippeket, nagyon tetszenek!
Ha lesznek még, továbbítom őket a Vidámpark vezetősége felé, illetve ha tényleg van rá igény, én személyszerint benne vagyok minden flashmobjelenségben, zsongásban:)

Mainstream 2010.02.23. 23:40:00

Én minden jóban benne vagyok, szóval jöhet a flashmob:)
Nekem az a bajom a Vidámparkkal, hogy nem szeretem a pörgő-forgó, hányingerkeltő vagy ijesztő izéket. 24 éves fejjel ha elmennék a Vidámparkba, akkor én a János Vitézes sárkány vasútba ülnék be, meg a hajóba ahol szintén mese van és egy hatalmas óriás lélegzik a bejáratban, emellett jöhet még az óriáskerék és a horgászás a vurstlis bódéban:)
Ami szerintem nagy előnye a parknak, hogy a magunkénak érezzük, ezért tennénk érte. Viszont sokan félnek az ősrégi játékoktól. Az óriáskerék is olyan, mintha egy Balaton parti büfé asztalait hegesztették volna rá egy vasrácsra. Nem hogy nem szép, de talán még ijesztőbb is, mint a Szellemkastély.
Talán ha lenne vmi biztonsági vizsgálat, amit nyilvánosságra hoznak, akkor többen mennének oda.

az igazi medwe · http://medwe.blog.hu 2010.02.23. 23:40:05

Gyerekkoromban a Vidámpark egy álom volt, amit nagyon ki kellett érdemelni.
Csodáltam a Mesecsónakot, a Viharvasutatm az Óriást, az Elvarázsolt Kastélyt, de jó is volt dodzsemezni és félelmetes volt a Hullámvasút.
(a tükrös körhintát mindig untam)

Aztán a hetvenes években nagyon leromlott, tele lett szakadtakkal, olyan lett mint az EMKE aluljáró és oda lett a szép családi program.

A mostani Vidámparkot ki kellene találni.
Tudjuk, hogy ami mindenkinek szól, az nem szól senkinek.
Bár néhány suta reklámon kívül nemigen találkoztam velük.
Kitől várják a bevételt és hogy kell őket megszólítani: szerintem ez a kulcs.
Én már biztos nem mennék oda ökörködni, de nem is engem kell megnyerni! :-)

Másokat meg nem nagyon tapasztalom, hogy akarnának.

Natacsi · http://csaladiprogramok.hu 2010.02.24. 16:18:26

Az nagyon cink lenne, ha nem nyitna ki az idén a Vidámpark. Vidámságra szükség van! Az én javaslatom: csaladiprogramok.hu/vidampark_kerdoiv

G28 · http://www.marketinglife.hu 2010.02.24. 20:27:59

Én személy szerint örülök, hogy felmerült ez a kérdés. Sajnos a Fővárosi Vidám Park már évek óta komor volt, és nem a vidámságot sugallta, de elég ha csak 100 métert megyünk és ott van a Fővárosi Nagycírkusz is.

Azt be kell látni, hogy az általános óriásplakátok (amelyekkel folyamatosan próbálkoznak) már nem jelentenek elég húzó erőt. Közösséget kellene építeni, és különböző programokkal az embereket becsalni. Ez sok esetben nem nagy pénz. Ha meg egy játék biztonsági okok miatt nem működhet, akkor be kell zárni és kész, de a park attól még működhet.

Hol vannak már a vidám gyermeknapok és a "TELTHÁZ" felirat a jegypénztárnál?

Mainstream 2010.02.27. 07:56:01

Na itt a vetélytárs: www.blikk.hu/blikk_aktualis/ilyen-lesz-az-uj-budapesti-vidampark-2012126/
Kíváncsi vagyok, hogy tényleg megépül-e...

keldvi 2010.04.21. 18:06:54

Sziasztok! Mentsük meg a Vidámparkot? Nos, ez nem kérdés! Noha őszintén bevallom nektek, hogy én csak kívülről láttam eddig (nem is egyszer), de ennek ellenére is vannak ötleteim; íme:
* Mivel NAGYON sokan szeretik a Vidámparkot, ezért talán fel lehetne venni önkénteseket. Félreértés ne essék, itt most nem arra gondolok, hogy minden fizetett alkalmazott helyére önkénteseket kell felvenni! Ezzel több ember bérét is "meg lehet spórolni", márpedig ilyen ínséges időkben sok kicsi sokra megy. Az önkéntesek pedig kapnának mondjuk havi 1-2 olyan napot, amikor ingyen felülhetnek bármire. Bármiben lefogadom, hogy önkéntesekből nem lenne hiány! :)
* Véleményem szerint a Vidámpark nem csak abból áll, hogy játékok, ozt ennyi! Aki elhalad mellette (én a 72-es trolival szoktam), az láthatja, hogy mennyire... szépen fogalmazva undorítóan néz ki az a szürke beton "kerítés". Át lehetne festeni valami színesebbre, valami élénkebbre, s akkor talán a túristáknak is feltűnik, hogy "jé, ott egy vidámpark!".
* Kétségtelen tény, hogy a jegyárak egy picit magasak; ennek mondjuk talán az lehet az elsődleges oka, hogy alacsony a látogatottság. Szerintem meg lehetne szüntetni az éves bérletet, mert aki sokat jár oda, annak persze megéri, de nem a Vidámparknak. Ezzel egyidőben viszont be lehetne vezetni egy amolyan kombijegyet az Állatkerttel vagy a cirkusszal közösen.
* Amikor éjszakai is nyitva tart, lehetnének például koncertek vagy más, hasonló események. Biztosra veszem, hogy vannak olyan együttesek, fellépők, stb., akik nagyon szívesen elvállalnák a koncertet önkéntes alapon vagy egy-egy napijegyért cserébe.
Nos, első körben ennyi, de még gondolkodom! :)

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2010.04.21. 19:21:15

@keldvi: nagyon jó tippjeid vannak, köszönjük!

hiwhatsup 2011.03.14. 18:16:21

Heló! Szerintem se lenne valami jó dolog ha megszűnne a Vidámpark. Hiszen mégis kell egy ilyen hely. :D

-Szerintem simán lehetne olcsóbb a belépőjegy, mivel: olcsóbb belépőjegy -> több látogató -> nagyobb bevétel.

-A megközelíthetőséggel van még baj, mert ugye van ott egy kicsi parkoló szerűség, de ott szépen büntetnek is. (nem konkrétan a Vidámpark előtti helyről beszélek)

-Külső: a játékoknak megvan a hangulata, (pl. Break Dance) de igazodni kéne ezzel az "utcarészhez" ha értitek mire gondolok. Mi mindig egy távolabb helyre parkoltuk le a kocsit és ugye akkor át kellett jönni a Vidámpark mögött. Na, onnan kéne elvinni a téglákat, fa darabokat, stb, mert azért szerintem ez is rontja az öszképet. Pl, lehetne a Top Scan helyére vinni hogyha már nem lesz ott játék. De most is voltam első nap, és azt mondhatom, hogy szerintem jobban nézett ki az egész hely a sok lufitól. :)

-Játékok: Pár ember aki nem olyan "acélgyomrú" azok nem szívesen ülnek fel a Trex-re, vagy bármelyik gyomorforgató játékra. Amikor én is a vidámparkban voltam akkor is volt pár ember aki nem akart felülni a Top Spinre. Leszálltunk, megkérdezték milyen volt, és mondtuk, hogy nem kell rajta félni, mert tényleg, vannak sokkal durvább játékok is, és hát kipróbálták, és tetszett nekik :D Tehát valami motiváló dolog is kéne, mert nem mindegyik embernek van gyomra/bátorsága hogy felüljön a játékokra. Még talán az lenne jó, hogyha nem csak a Break Dancenél lenne zene.

-Egyetértek, hogy lehetne éjszakaiban lehetnének koncertek, és a live zene alapból vonzaná a látogatókat. Csak hát ugye ez is "stílusfüggő".
Jelenleg ennyit sikerült összegyűjtenem, még majd írok, ha ki bírok valamit találni. :) Szép estét, és jó szünetet :D
süti beállítások módosítása