Kövess!



2010.05.09. 08:33| Szerző: druszilla

Fogadjátok szeretettel immáron második világnagy ivócimborám társbloggerem írását, reményeim szerint időről időre ő is a Kontárblogon köszörüli majd nyelvét a hazai reklámokon. (taps)

"Úgy néz ki, leáldozóban van az a divat, hogy öltöztessünk szépségkirálynőket, modelleket és celebeket (csak, hogy semmi jóból ki ne maradjanak) újrahasznosított szemétbe. Ugyanis a National Geographic Szelektív Napot egészen máshogy harangozták be:
Budapest több forgalmi csomópontjában (pl. Blaha Lujza tér, Moszkva tér) csodálhatunk meg aprócska kiállításokat. Ezek hulladékból készült alkotások, melyek leginkább kisiskolás papírmasé műveimre emlékeztetnek, csak valamivel nagyobb kiadásban. Az óriás pillangó, hernyó (nem tudtam mindegyiket beazonosítani) és társai papírból, műanyag flakonokból készültek.
Először nem láttam értelmét. Vajon miért épp így győznének meg arról, hogy gyűjtsek szelektíven? A papírmasékból már kinőttem… Aztán némi gondolkodás után megvilágosodtam: Arra jutottam a szöveg alapján, hogy egy átalakulás tanúi lehetünk, amint a hernyóból báb lesz, majd csodás pillangóvá válik. Vagy ez csak az én agyszüleményem?

„A szelektív hulladékgyűjtés nem csak azért fontos, mert ezzel csökkenthetjük a bolygónkra nehezedő nyomást, hanem azért is, mert ezáltal lehetőséget adunk arra, hogy a számunkra hasztalan és nem kívánatos dolgok átalakuljanak valami újjá, ami mindenki számára hasznos és értékkel bíró lehet.”

Az ötlet tetszik, a kivitelezés már kevésbé, de a meghirdetett programok alapján nagy eséllyel a gyerekeket próbálták motiválni, erről pedig inkább őket kéne megkérdezni…

A városban elhelyezett szokatlan dolgok mindig beszéd témájává válnak, és annak külön örülök, hogy még nem rongálták meg (bár a mellé dobált flakonok megemlítendők). Értem, hogy egy ilyen globális problémáról gondolkodóba kell ejteni az embereket, de feltétlenül úgy, hogy először magát a reklámot se értsük? Vagy ez csak nekem okozott problémát? "

 

 


Share/Bookmark
 |   | 9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kontar.blog.hu/api/trackback/id/tr401984965

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2010.05.09. 09:50:10

Azon a képen,ahol az eldobott PET-palack van, ott az a nagy fehér,az mi lehet?
egy óriásgalacsin?használtzsepi?

nem tudom, én inkább használható,értelmes cuccokat csináltam volna belőle...

druszilla · http://kontar.blog.hu/authors/druszilla 2010.05.09. 10:02:21

Sztem az lesz a 'báb' a lepke előtt... de csak tipp, viszont én azt a nagy fa szerű dolgot sem tudom értelmezni
Használható, értelmes cuccok... eddig is csak a ruhákkal rukkoltak elő, végülis mégsem pakolhatják ki az újrappapírból készült törikönyveket, zsepit, wc papírt..
Ill DE: még a márkának is jó reklám lenne, ha már így belendültünk az óriás dolgokba (nőnap - gödör)csinálni ugyanilyen technikával óriás papírzsepit - rajta a márkajelzéssel - és akkor látjuk is, hogy melyik gyártó foglalkozik ilyenekkel... Sztem építőbb lenne

blnd! · http://www.ghettobazaar.blog.hu 2010.05.09. 12:13:34

hat nemtudom
igy a kepek alapjan elegge beleolvadnak a blaha mocskaba :)

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2010.05.09. 12:20:57

@druszilla: ó,nekem a báb az inkább lenne barna.
azt a 'fát'én virágnak néztem,de az alja tényleg furcsa.
hát nem tudom. klehetne óriás zsepi,de rövidúton 'taknyos' lenne azt hiszem:D

@blnd!: szerintem jobban jártak volna,ha kiadják pályázatba két doboz zsírkrétáért általános iskolásoknak, ők szebbeket,értelmesebbeket hoztak volna össze

druszilla · http://kontar.blog.hu/authors/druszilla 2010.05.09. 12:34:43

@Kontárblog: de ha nem báb, akkor megdőlni látszik átváltozós elméletem és végleg elveszik az értelme
@blnd!: én "csak" kétszer mentem el mellette, mire feltűnt, h vmi addig nem volt ott

Ernő88 · http://varazslatosmesefilmek.blog.hu 2010.05.09. 16:31:13

Jó volt ez a bejegyzés. Hasonló volt már a Romló világunkba is, persze nem ilyen játékosan:D Azért jó hogy ilyen ötleteket dolgoznak ki. Engem az nagyon feldühít mindig ha látom, hogy előttem elhajítják a szemetet. grrr:D De tényleg...

druszilla · http://kontar.blog.hu/authors/druszilla 2010.05.09. 20:35:42

@Ernő88: Köszönöm :) Én a cigicsikk pöckölőktől megyek falnak... Az ötlet szuper, csak a kivitelezéssel van némi problémám
süti beállítások módosítása