Kövess!



2010.09.28. 19:02| Szerző: druszilla

A Vodafone háza táján kissé elborultak a kreatívok és netbogarakat gyártanak, a djuice pedig előadja, hogy márpedig ők igenis jófejek.

A djuice betáborozott a Nyugati térhez, a Vodafone pedig a Gödörhöz (legalábbis egy időre). Utóbbi állítja, hogy nem a konkurens mintájára építik fel a fiataloknak szóló, trendi és kissé szokatlan szórakoztató világukat. Ők mások… Nem csinálnak clubshopot, de Internet Édent igen. A helyszín tökéletes választás, a dekor már annál furább (be is lehet kukucskálni ). Kíváncsi lennék mit szívtak, hogy ez kipattant a fejükből.

Megközelíti az „annyira rossz, hogy az már jó” kategóriát. Ezek a bogarak, meg a reklámfilm… elég elvetemült az egész. :)
A Rumpuncs megnyitóján mi is ott voltunk, ami leginkább azért sikerült jól, mert szokatlan volt. Bloggereket meghívni sajtótájékoztatóra szuper ötlet! Tényleg. Ezen felbuzdulva már szervezzük is a saját kis összejövetelünket:) ELISMERÉS (legalább mert bevállalták).
Nyilván a cél az volt, hogy mi majd jól megírjuk, mennyire ügyesek stb.

Mivel ez még új, nehéz felkészülni a váratlan dolgokra, azonban örültem volna, ha előállnak válaszokkal azokra a kérdésekre is, melyekkel a djuice-ra hasonlítást feszegetjük. Mivel ilyen hangsúlyos szerepet kapott a szórakozóhely, engem érdekelt volna, hogyan tovább. Lesz-e később is ilyen? Vajon lesz állandó Vodafone törzshely? Hogyan képzelik el a dolgokat? Kicsit az volt az érzésem, hogy még ők sem tudják.
Cirka egy hétre rá megjelenik a djuice egy kis teaser-rel (ahogy Kontár meg is írta) majd a megadott időben előadják egy világraszóló spotban, hogy van egy rövidke filmjük. Nézzük meg!


A lényeg, hogy csináltak egy 8 perces kisfilmet – fogalmam sincs minek – ami arról szól, hogy, tegyük azt, ami jól esik, amit szeretünk, de legfőképpen ne akarjunk olyanok lenni, mint a címlapokon és a reklámokban szereplők. Ezért ők adnak csomó helyre – menő márkákhoz – vásárlási kedvezményt, hogy picivel olcsóbban olyanok lehessünk, mintha most léptünk volna elő egy katalógusból. Ti értitek ezt? Én mintha éreznék ebben egy aprócska logikai buktatót…

Beszélnek a videóban még néhány dologról, de nem értem miről. Mármint annyira lapos és semmitmondó az egész, hogy egyrészt nem bírtam megnézni kétszer, másrészt pedig nem értem miért nyomják ezt.
No meg kinek? Merthogy mi ebben élünk, hova ragozzuk még, hogy igen, sokba kerül a suli, igen, albérletet is fizetni kell és igen, valamiből meg kell élni? És akkor mi van? Most sajnálnom kéne magam? Mit várnak ettől és egyáltalán van bárki, aki beveszi ezt a bullshit szöveget?

Mellesleg pedig megint sikerült olyan diákokat beválogatni, akikkel még véletlenül sem tudnék azonosulni. Teljes ÖNGÓL.
„Mi nem nyomunk marketing bullshitet...” – Megint úgy érzem, hogy hülyének néznek.
A Vodafone és a djuice is egy nagyon érzékeny, sokszínű és egyáltalán nem elnéző, igen kritikus társadalmi réteget választott magának. Nincs könnyű dolguk, de hiába a specializálódás és a réspiacok kihasználása, ha a vállalat képtelen megszólalni célcsoportja nyelvén.
 


Share/Bookmark
Címkék: telekom  |  · 1 trackback  | 6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kontar.blog.hu/api/trackback/id/tr832330444

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Hállótessék, küldhetem a marketinget? 2010.09.30. 15:56:36

A Djuice támogatja a fiatalokat, a Vodafone fantáziavilágos utazásra invitál, a magentások elkezdtek minket szórni az iPhone 4-gyel, Pannon helyett Telenor. Elég túlkommunikált időszakon vagyunk túl. A fenti cím által felvázolt kép egyébként annyiban ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BURNetter 2010.09.29. 10:00:37

szakmailag, gazdaságilag és szociológiai szempontból is sokkal érdekesebb a jelenség (akár csak ha a két vállalat előfizetőkért folytatott versenyét nézzük), minthogy egyszerűen leszarozd. próbálj meg pozitív dolgokat keresni a környezetedben. lehet, hogy a nép boldogabb a cinizmustól, de te nem leszel az tőle. sok sikert :)

druszilla · http://kontar.blog.hu/authors/druszilla 2010.09.29. 10:44:45

@BURNetter:
Ami kívülről látszik, az hat az emberekre, az a reklám ereje. Márpedig a djuice-nál itt csak valami furán körvonalazódott, önmagának ellent mondó művet látunk. Nem hiszem el, hogy bármilyen szakmai, gazdasági vagy szociológia érv állna amelett, hogy ilyen munkát adjon ki egy cég kezéből. Ha legalább a logikai felépítés rendben lenne...

A Vodafone próbálkozását érdekesnek tartom. A versengést pedig éltetem - remélve, hogy egyre több remek kampány kerül elénk - hisz kreativitásra kényszeríti a cégeket.

WorthyGirl 2010.09.29. 11:20:23

A Vodafone nagyon eltalált dolog,a Djuice pedig erősen próbálkozik, csak sajnos az "üzenet" rendesen hülyének nézi a fiatalokat, a Telenor helyében én itthon beszüntetném ezt a brandet...

leviske 2010.10.19. 17:16:08

"Kíváncsi lennék mit szívtak, hogy ez kipattant a fejükből."

Mondjuk Avatart? :D Csak mert ugye asszem ingyen Avatarral is kezdtek, meg Na'vi Janival, aztán jött ez a netvilág. A facebogarak meg szerintem a Morning show gárda fejéből pattant ki, vagyis Ők ennyire betegek.

"ami arról szól, hogy, tegyük azt, ami jól esik, amit szeretünk, de legfőképpen ne akarjunk olyanok lenni, mint a címlapokon és a reklámokban szereplők. Ezért ők adnak csomó helyre – menő márkákhoz – vásárlási kedvezményt, hogy picivel olcsóbban olyanok lehessünk, mintha most léptünk volna elő egy katalógusból. Ti értitek ezt?"

Fura, én azt a 8 percet úgy értelmeztem, hogy rávilágítottak, hogy ilyen a világ, megjegyezték, hogy nem tudnak rajta változtatni, de ha Őket választom szolgáltatónak, akkor kapok pár helyre kedvezményt.

"Mellesleg pedig megint sikerült olyan diákokat beválogatni, akikkel még véletlenül sem tudnék azonosulni. Teljes ÖNGÓL."

Azért ne feledjük, hogy nem az a fő célcsoport, aki 1-2 éven belül kikerül a U26 korosztályból, hanem azok, akiknek még hátra van 6-10 év. Márpedig a mai 16-20-as korosztály biztos talál magának ismerős karaktereket.

Személy szerint én az összes típusra tudnék mondani egy-egy példát az ismerőseim közül.

druszilla · http://kontar.blog.hu/authors/druszilla 2010.10.20. 14:52:11

@leviske:

Én kicsit a Coca-cola happyness factory figuráit véltem felfedezni.

Bizonyára egyedül vagyok vele, de szeretem, ha mondanak valami újat. Kétlem, hogy Te eddig nem tudtad milyen a világ...

22 éves vagyok, és djuice-os... abszolút célcsoport. A kedvezményeknek örülök, de a tálalásnak nem.

(Megjegyzem a rákövetkező tévéspot már tetszik - a focista/matekos kombó jó lett.)

historicaholic 2011.03.09. 23:10:07

anyum olvas Nők Lapját és abban van az igazgatónak minden héten egy cikke. A fb-on is csinálnak szavazásokat, azokból említi a statisztikákat. Nekem amúgy szimpatikusak, de az tény h nem ezzel győztek meg, hanem a nyomtatott sajtóval, meg a plakátjaikat is szerettem. Egyébként szerintem pont olyan brandeket választottak társnak (bár most csak a Spriengfield meg a Levis jut eszembe) akik azért nem olyan márkák akik tipikusan a vedd-meg-dobd-el-vegyél-újat tematikát követik, és nekem tényleg az jön át, h érdekli őket a célcsoport. Meg asszem a kedvezményeket is tanulmányi eredményekre és ehhez hasonlókra adják. Őszintén szólva én elég szkeptikus vagyok a marketinggel/reklámokkal szemben, de mégis mit kellene tenniük még, h egyértelműbb legyen mit akarnak elérni?
Amúgy meg a Telenor anyacég is többször lett a legdolgozóbarátabb cég, a székházukból/a ház rendszeréből készültem egyszer és az is nagyon előremutató és igazán humánus, még ha sokan fel is vonják a szemöldöküket (de az ott dolgozók meg szeretik). Nyilván nem itthon találták ezt ki, hanem Norvégiában, de szerintem akkor is kb ők az egyik olyan cég akik elég egységes üzenetet és magatartást tanúsítanak.
süti beállítások módosítása