Mikor megláttam az Erste reklám hosszú 'kikerült' verzióját, megszállták a fejem a negatív gondolatok. Nézzük csak!
A tukmás úriember nem kicsit hasonlít a Raiffeisen Hasitasi nem kér kódot emberére. Stílusban, szövegben egy az egyben ugyanaz. Ez bármilyen termékkel kapcsolatban kellemetlen lenne, de egy konkurens bank reklámjára hajazni... szerintem nagy baklövés.
A spot egésze, a lapos poénokkal (fakacsa, porcelán papagáj-üvegtigris, fapuma?)... a bazdmeg káromkodás tekinthető a jelenet csúcspontjának, de azért valljuk be, ez sokkal jobban mutatott pl. Jang szájában.
A többség azon meditál, vajon mi köze ennek az egész jelenetnek ahhoz, hogy ő kinél 'bankol'? Valamit bele kellett még tuszkolni az 'és te kinél bankolsz' kampányba? Annyira életszerűtlen az egész kérdés. Kötve hiszem, hogy a régiségpiacon a fakacsás pultnál bankkártyával lehet fizetni. Akkormeg?
Nem, egyszerűen nem áll össze a kép, hogy egy más reklámok poénjaiból és stílusaiból építkező, a 'levegőben lógó' reklámfilmet hogy mer egy bank az arcunkba tolni.
Talán a káromkodás az egyetlen rész, ahol a néző felkapja a fejét. Jé, bazdmegolnak egy bankreklámban. Hm, megéri?