Kövess!



2011.09.19. 22:07| Szerző: Kontárblog

Készült egy Köki terminál reklám, melynek segítségével mi magunk is könnyedén rájöhetünk, miért késik a végállomás végső befejezése. 

A fülbemászó dallamocskák izmos férfiemberek megfeszített munkájának eredményeképpen állnak össze remekművé a spotban, akik a biztonsági előírásokra fittyet hányva szórakoztatnak minket és egymást.
A másféltucat munkás élvezettel rohangál és dobol a szálló porban, a szikrák közepette, félmeztelenül, akrobata mutatványokat sem nélkülözve.
A másodpercnyi csenden 00.32-kor a rendkívül szimpatikus (munkavezető?) úriember 'NAA' kiáltása lendíti át a csapatot, akik élvezettel dübörögnek tovább a hordókon.

Színes, szagos, látványos, hogy belepillanthatunk az építkezésen dolgozó munkások mindennapjaiba, de valahogy a végén nekem nem jön át a 'na, ezt meg kell néznem, ha kész lesz' érzés... Sőt, a 'jó ütemben' szlogen a záróképen még ironikusnak is hat önmagával szemben, hiszen hiába élvezik a munkások ennyire az építkezést, ha mindenhol arról cikkeznek, hogy késik az átadás...Kell ezt még reklámozni is? Képes lenne ez kompenzálni? Nektek bejön?

Akit érdekel, ide kattintva lehet megnézni a werkfilmet.


Share/Bookmark
 |   | Szólj hozzá!
2011.08.27. 22:38| Szerző: Kontárblog

Senki se kíváncsi rá, mégis mindenki elmerengett már rajta, vajon milyen jelenetet cenzuráztak ki.

Senki se fogja nézni, mégis ugye-ugye, mind belepróbáltuk az 'iszunk, hányunk, belefekszünk'-et, de nem jön ki:)


 Pont annyit mutat, amennyit kell. Ennél többet a törvények se engednek közterületre, és ennél több már nem is vonzaná úgy a tekintetet.
(Nyilván vagyunk páran, akik még ennyire sem kíváncsiak:D De ez ugye nem tartozik feltétlenül a reklám kritikájába).
Mindenesetre azt meg kell hagyni, egyszerű, mégis ötletes.
Picit kilép a kategória sablonjaiból, picit mindenki fantáziáját piszkálja.
 


Share/Bookmark
 |   | 3 komment
2011.08.23. 13:35| Szerző: druszilla

A Kinder Bueno él a mai trendekkel és a megfilmesített vámpíros ponyvák hangulatával próbálja eladni a nasit. 

Engem zavar, hogy a csapból is vámpírok folynak, bár a sorozatok promóciója sokszor igen ötletesre sikerül (persze nem nálunk).

Ezt ugye már mindenki ismeri.

 

Na de a lényeg, hogy az előző reklámot - aminek legalább a zenéje jó volt - lecserélték vámpírékra. Újra tanúi lehetünk - ha még nem láttuk volna eleget ezt a filmekben - amint az ember hölgyemény majd elalél vérszívó vendégétől. Az összekent, csokis ajkak persze most sem maradhatnak ki, ami szerintem nagyon erőltetett, de ha szerintük a maszatolás a lényeg...

A magyar videóban a szöveg valami hasonló: Engedd, hogy elbűvöljön!

Ez azért jóval szűkebb célcsoportot foghat meg, mint a szimplán jó zenés, csokoládét és mindenféle folyó krémeket mutogatós reklám. Bár, ha megnézzük, milyen képeket villantanak be a spotban, az is eléggé elborult. 

Szóval igyekszem én félretenni ellenérzéseimet az új divattal szemben. De mégis... Mit szóltok hozzá?

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Share/Bookmark
 |   | 1 komment
2011.08.10. 09:02| Szerző: Kontárblog

A Tuc keksz korábbi reklámjait sem igazán zártam szívembe, és lám, ezúttal sem sikerült maradandót alkotniuk.
Már az újra és újra felszínre törő nyelvi zsonglőrködés bántó a fülnek (tuc - tudsz), és megspékelve még minden alkalommal egy-egy bugyuta rajzolt jelenettel... mindig azt hiszem(remélem) ezt már nem lehet 'überelni'. És de.

Most éppen egy öltözőfülkébe harap bele éhes főhősünk jobb híján. Hiszen ebben a világban nincs is más eledel, vagy a szögletes kekszet eszed, vagy valami berendezési tárgyba kell beleharapnod. Evidens.
 

A vonalon maradva lencsevégre kaptam még egy, a márkához kapcsolódó, igen elgondolkodtató gerillaszösszenetet:

 Gondoljuk szépen végig a helyzetet. Épp haladsz át a zebrán, sebesen a villamossínek között. Meglátod a feliratot: Éhes vagy? Ó, hát persze, hisz korog a gyomrod! Node mit mond az üzenet másik fele? Ha nem tudsz (vagy tudsz?) a Tuc keksznél jobbat, akkor...nos akkor maradj a sínek között? Vagy hogy is van ez?
Akárhogy is nézem, nem látom a logikát benne, miért a sínekhez fújták fel az üzenetet- azon túl, hogy rendkívül veszélyes.
Nodehát mivel ez a spothoz sem kapcsolódik, tulajdonképpen elmondhatjuk, íme ismét egy logikátlan, koncepció nélküli reklámkampány. Tuc ennél rosszabbat?

 


Share/Bookmark
 |   | 3 komment
2011.07.10. 20:03| Szerző: Kontárblog

Ismét egy gyöngyszem jelent meg a magyar reklámok tengerén: macskaeledel ivartalanított macskáknak. A reklám megtekintése különösen ajánlott az esti vacsora mellé.

A reklám James Bond stílusa és cselekménye nem meglepő, hiszen a néhány hónappal ezelőtt megjelent Friskies reklámban is egy ügynök macskát láthattunk, még a színe is épp ilyen vöröses volt.
(Az már nyilván más lapra tartozik, hogy az "életrevaló" három másik macskahaverral lóg, míg az ivartalanított, ha épp nem magányos, akkor kutyát kerget.)

Felesleges is percről percre elemezgetni, kész vicc az egész. Véleményem szerint ez a reklám egyszerűen nem televízióba való!

Kényes témákat indukál, ha a kisgyerek megkérdezi, hogy 'apu, mi az, hogy ivartalanított?', illetve sem a nagy gyerek, sem a felnőtt nem kíváncsi arra, hogy a férfiasságukban megcsonkított macskák hízékonyak és húgyúti fertőzések veszélyeztetik őket. Szerintem ezt osszák meg cicabarát közösségi oldalakon, fórumokon az arra nyitottakkal, akit érdekelhet. De jelen esetben teljesen felesleges sörétes puska jelleggel az összes TV nézőre rálőni. A téma jellege vetekszik a csavart tamponbordázat hatékonyságának ecsetelésével.
Szerintetek nem?


Share/Bookmark
 |   | Szólj hozzá!
2011.05.30. 11:54| Szerző: Kontárblog

Mikor megláttam az Erste reklám hosszú 'kikerült' verzióját, megszállták a fejem a negatív gondolatok. Nézzük csak!

A tukmás úriember nem kicsit hasonlít a Raiffeisen Hasitasi nem kér kódot emberére. Stílusban, szövegben egy az egyben ugyanaz. Ez bármilyen termékkel kapcsolatban kellemetlen lenne, de egy konkurens bank reklámjára hajazni... szerintem nagy baklövés.

A spot egésze, a lapos poénokkal (fakacsa, porcelán papagáj-üvegtigris, fapuma?)... a bazdmeg káromkodás tekinthető a jelenet csúcspontjának, de azért valljuk be, ez sokkal jobban mutatott pl. Jang szájában.

A többség azon meditál, vajon mi köze ennek az egész jelenetnek ahhoz, hogy ő kinél 'bankol'? Valamit bele kellett még tuszkolni az 'és te kinél bankolsz' kampányba? Annyira életszerűtlen az egész kérdés. Kötve hiszem, hogy a régiségpiacon a fakacsás pultnál bankkártyával lehet fizetni. Akkormeg?

Nem, egyszerűen nem áll össze a kép, hogy egy más reklámok poénjaiból és stílusaiból építkező, a 'levegőben lógó' reklámfilmet hogy mer egy bank az arcunkba tolni.

Talán a káromkodás az egyetlen rész, ahol a néző felkapja a fejét. Jé, bazdmegolnak egy bankreklámban. Hm, megéri?


Share/Bookmark
Címkék: bank  |   | 1 komment
2011.05.08. 12:46| Szerző: Kontárblog

A Raiffeisen valamiért nem akar szakítani 'szuperhármassal', továbbra is a Szex és NY szereplők ihlette magyar hölgyeméket látjuk a reklámjaikban- változatlanul gyenge poénokkal.

Elsőre még majdnem mosolyog is az ember.
De ez igazából...egy idétlen, se füle-se farka sztori, ne szépítsük.
Most kitalálták ezt a szolgáltatást, és én elhiszem, hogy ezt is el kell valahogy adni, de ez annyira gagyi, hogy a korábbi (inkább nem is írtam róla... lekötött ... nemlepmeg) videókat hozzánézve egyre lejjebb és lejjebb pozicionálódik a szemünkben a bank.
Ezek tényleg ennyire idiótának néznek minket, hogy csak így értjük meg?!

Nektek is elegetek van ebből a 'sorozatból'?


Share/Bookmark
Címkék: bank  |   | 7 komment
2011.05.03. 10:11| Szerző: Kontárblog

Bizony, néha tanúi lehetünk annak a ritka pillanatnak, hogy valamit nem_szólok_le.
Ez is azon ritka pillanatok egyike, ez a Mindig TV reklám annyira egyben van, és annyira odapirít, hogy egyszerűen nem találok fogást rajta.

Tökéletes görbe tükröt állít az egymás fölé licitálgató, háromszámjegyű csatornát kínáló szolgáltatók elé, és saját karikatúrájukkal gondolkodtatja el a fogyasztókat: tényleg ez kell neked?
Bár Rudolf Péter nem a kedvenc színészem, úgy érzem, a feladatot tökéletesen megoldotta, ez a reklám szerintem jó.
Végre valaki nem áll be a sorba...

 


Share/Bookmark
 |   | 2 komment
2011.05.02. 21:11| Szerző: Kontárblog

Ahogy korábban már mások is megírták, itthon hetek óta borzolja a kedélyeket a Skittles szivárványos zsiráfos reklámja. Az, hogy a filmecske már két éves, nem zavar különösebben senkit, a lényeg az elborult ötlet, szivárványt legel a zsiráf, cserébe mókás bogyókat lehet fejni belőle.

Ami viszont nekem szemet szúrt, az az, hogy a Mentos is szivárvánnyal reklámozza magát most hirtelen, úgylátszik Mentos-éknál már nem a frissességen van a hangsúly, hanem a színeken.


A képen olvasható különbejáratú felhívásuk: küldd el saját szivárványodat.

Remekbeszabott honlapjukon lehet az akcióról bővebben olvasni (szöveg lenni kicsit magyartalan és ömlesztett), a célcsoportot biztosan leköti a játék...
(van néhány parajelenség a weblapon, pl. hogy miben különbözik a Küldjél szivárványt, és a Szerezz menüpont a gyakorlatban...Merthogy ugyanazt produkálják)

Tovább haladva azonban szerintem elég furcsa ez a kis jelmondat a plakát jobb sarkában:

Még mindig jobb előre tudni, mi következik.

Oké, nyilván, az életben mindenki szeretné előre tudni, mi következik-de hogy jön ez a cukorkákhoz? Ha válogatni akarok, és saját sorrendben cukrot enni, zacskós nyalánkságot veszek, ott én válogatom a falatok ízét-színét. Most komolyan annak kell örülni, hogy olyan sorrendben jönnek az ízek, ahogy a papíron vannak az egyes színek? Ejha... Ez aztán innováció!

Gondoltam ha már egy egész plakáterdőt szenteltek annak, hogy ezt a szivárvány kampányt népszerűsítsék, megnézem a Facebook oldalukat is, hiszen a honlapon is linkelik.
Nos, egyből nagyon imponáló dolog ugrott a szemem elé: Összesen két bejegyzésük van, ebben a játék működésének hibájáról írnak-az alig három számjegyű rajongói tábornak.
A rajongók viszont számtalan kérdéssel bombázzák őket- főleg a játék működésének hiányosságaival kapcsolatban. Az oldal információk füle pedig gyakorlatilag üres.

Hm, így összességében kicsit se füle-se farka ez a kampány...

Nektek melyik jön be inkább?
A szivárványos zsiráf, vagy a bélyeges szivárvány?
 


Share/Bookmark
 |   | 3 komment
2011.04.13. 09:22| Szerző: Kontárblog

Érdekes kis spotra bukkantam a napokban, a Tesco gyerekevőeszközeit reklámozzák kissé bugyuta, de összességében aranyos zenés produktummal.

 A filmecske cselekménye meglehetősen soványka, aki 00:30-ig nem is nyújt semmilyen extra élményt az emberben, csak nagy kérdőjeleket generál, egy pillanatra felvillan az Apa kezdődik élmény 1-1 arckifejezés ahogy átsuhan. A lassú felvezetés után beindul a zenekar, a gyerekek csörögnek, zörögnek, és össze is áll az alkalmi együttes, akik kitartóan várják a vacsorát.

Nem lehet elmenni a mellett, hogy magyar magyar reklám, nem egy import szinkronizált, átmontírozott szlogenű spot, tele német termékekkel a háttérben. Befigyel a kockásfülű nyúl, Spongyabob, és egy csomag Zabfalatok is. Egy igényes orrfújás is becsúszik.

Összességében szerintem a reklám aranyos, egészen biztosan minden gyerekes anyuka szívét (potenciális vásárlók!) megdobogtatja. Ami nekem nem jön át, hogy azon kívül, hogy jól lehet velük csörömpölni, mennyiben nyújtanak extrát.
Furcsa megoldás, hogy nincs benne narrátor, nincs a végén egy megnyugtató hang, aki felsorolná a termék előnyeit, árait, és hogy vásároljunk az adott boltban. Még a márkanév maga se hangzik el. Végig csak a csörömpölés és a gyerekek éneke hallatszik.

Végülis én azt mondom, így is lehet csinálni, szép, figyelemfelkeltő reklám, aki képes végignézni a 1, 5percet, abban marad egy pozitív, színes élmény belőle.


Share/Bookmark
Címkék: gyerek  |   | Szólj hozzá!