Kövess!



2009.06.01. 10:20| Szerző: Kontárblog

Így indul az én love-storym, szerintem érdemes elolvasni.
Vigyázat, jövök!

2. évesen a könyvtárban bolyongtam, egy könyvet kerestem 'útravalónak', vonaton, buszon olvasgatásra.
Ekkor akadt meg a szemem Toscani: Reklám, te mosolygó hulla c könyvén. Hazajött velem. Aztán következő héten a PR tündöklése, a reklám bukása, majd a Lyukacsos tehén, és így tovább szépen, egyre több és több marketinges könyv került a kontómra.
Élvezettel faltam a könyveket, annyira nem is az elmélet érdekelt, hanem a mögöttes tartalom, a zsongás, a reklámos élet, és a pszichológiai hadviselés, amit a reklámok folytatnak értünk, és ellenünk.
Teljesen bezsongtam a marketingtől, korábban sose tudott ennyire mélyen érdekelni semmi. Elkezdtem figyelni a kampányokat, a plakátokat, és kinyitottam aZinternetet is, rátaláltam reklámmal, marketinggel foglalkozó blogokra. No persze régen azért nem volt ilyen sok, mint most, de azért meglehetett találni mindig 1-2 újdonságot.
2007 téli vizsgaidőszakában éreztem először egy blogot olvasgatva, basszus, ez Index címlap? Hát ilyet énis tudok írni...a kampányt is már vagy 3hete láttam, hogy fut...
Ekkor elkezdtem módszeresen gyűjteni az újságcikkeket, aztán idővel printscreenelni a bannereket, majd vettem egy normálisabb telefont, és így már a plakátokat is meg tudtam örökíteni. (Ez azért érdekes, mert mindig mindenki tök_hülyének néz, mikor lefényképezek1-1 plakátot. Mintha földönkívüli lennék...)
Szóval gyűjtögettem, gyűjtögettem, és aztán jó Pató Pál és beszari kisegér módjára halogattam a blog indítását...
Teltek, múltak a hónapok, bekerültem az egyetemen a marketing szakirányra, és közben elkezdtem dolgozgatni is kicsit a szakmában, de valahogy egyik se volt igazán kielégítő, egyik sem volt olyan rózsaszín, mint ahogy én a marketing világát magamnak elképzeltem. Aztán időről-időre felbosszantott, hogy 1-1kampányt én már hetekkel azelőtt lefényképeztem, észrevettem, mint ahogy a bloggervilág felröffentette a hírt... Végül erőt vettem magamon, és  mikor az összegyűjtött újsághirdetések kupaca tűrhetetlenül nagyra nőtt, a lementett bannerhirdetések mappája is túllépte az 500 megát, és a plakátfotók mappája is tekintélyes méretű lett már, úgyéreztem eljött az ideje, postolni kéne néhányat. Ernő adta meg a végső motivációt, én voltam kb az első, aki lepostolta a BK új üdvöskéjét, ekkor rákaptam a kommentelés, és a nem_homáros_módon_vett elsőzésre is.

Persze az egyetem és a meló nem nagyon akart elhanyagolódni, mint kötelező rossz, így sajnos a bescannelendő kupac igen lassan fogy...
Menetközben rájöttem, hogy az Index címlap nem minden..sőt...
Vannak nálam jóval ismertebb, elismertebb és szakmában neves bloggerek; és az éjszaka címlapra kerülő postjaim sajnos nem ritkán csak a gőzkierestést hozzák ki a kommenterekből, így szégyen-vagy nem szégyen, hasonló kaliberű blogokról próbálok verbuválni, édesgetni egy műkedvelőbb közönséget.

A nevem... Mivel még nincs meg belőle a diplomám, mivel még nem dolgoztam 8-10 évet a szakmában( hamvasbarack vagyok), úgyérzem nem mindig tudok érdemben, szakmailag elfogadható hangnemben, stílusban hozzátenni a reklámokhoz véleményt. Viszont van véleményem, és szerintem jó szemem van a szóra érdemes kampányokhoz, így remélem, valakit érdekel is:)

A blogommal nem kívánom megváltani a világot, sem pénzt keresni. Nem állítom, hogy én vagyok a szakmai etalon. Csupán egy új, egy másfajta hangot akarok képviselni a marketinges blogger világban, és megmutatni, igenis vannak jó reklámok Kishazánkban, és igenis vannak reklámok, amiket jobb lett volna ki se találni...és ezt ki is kell mondani, nem mindig finomkodva.


A blogot részben saját gyönyörűségem, részben tudathasadásig fajuló feltűnési viszketegségem csillapítására hoztam létre.
Próbálom fejleszteni, updatelni magam folyamatosan, a könyvtár marketing részlegét már elpusztítottam nagyjarészt, a blogokat folyton lesem. Konferencián nem nagyon tudok résztvenni mivel csóró egyetemista vagyok, de azért próbálok lehetőségeimhez mérten alkalmat keríteni arra, hogy azért láthassam a szakma nagyjait élőben is. Remek lehetőség volt erre a Reklámhét, és a Brand Camp is. Nagyon tetszettek.

Megfigyeltem, sajnos nagyon sok hazai blogger külföldi oldalakról copyzza át az anyagokat, és azt hintik a jónépnek, miközben mindenki sóvárogva csorgatja a nyálát... De könyörgöm, itthon is van jó reklám!?! Én ezt akarom bemutatni, nem koppintok külföldi oldalakról, 99%-ig hazai termést villantok, amit magam fényképezek, szerzek meg körmönfontan, örökítek meg, vagy lopok le youtube-ról:)
 

Remélem tetszik, és kedved támad Neked is kontárkodni egy kicsit Velem:)

UI: az igoogléval nekem sokkal könnyebb lett az élet, beleraktam mind a 40-50 blogot, amit szoktam nézegetni, beállítottam, hogy az utolsó 3 postot mutassa, és így mindig képben vagyok, hol van épp új post. Tudom, hogy máshogy is lehet ezt, de ez így jobb:D

Menetközben kicsit zöldebb vizekre orientálódtam, ökomarketing témakörben írom diplomamunkám is. Csináltam egy offblogot, hogy offolgassak, egy zöldblogot, hogy zöldülgessek, és van még néhány titkos egyéb blogom, de ezeket nem szeretném a nickemhez kötni. A szívem csücske, az én nagy játszóterem, és pszichopatológusom egészen biztosan a Kontár marad.
Sokat gondolkodtam, de nem találok jobb szót, ami illene rám, és a stílusomra. Én vagyok a kontár:)

Talán majd egyszer vállalom a nevem is blogomhoz. Egyelőre szeretnék névtelen maradni, már amennyire kis büszkeségem engedi... Csak 1-2 ismerős tudja, hogy én vagyok én. Jól is van ez így.

Én vagyok, a Kontár:)


Share/Bookmark
 |   |  komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kontar.blog.hu/api/trackback/id/tr741610143
süti beállítások módosítása