Kövess!



2010.11.24. 08:07| Szerző: Kontárblog

Először, mikor ismerős átküldte, azt hittem, ez valami rossz vicc, csak véletlenül töltötték fel az Univer honlapjára ezt a matyó reklámot. Enyhén szólva is túl van cifrázva.
De aztán rebesgették, hogy a tévében is megy, szóval tényleg komolyan gondolják.

Ez rettenetes.
Szerintem az átlag reklámfogyasztó el sem jut a kulcsmondathoz: Nem kell cifrázni, már az első néhány másodpercet követően (legkésőbb talán a 15-ben) elhagyja az adott csatornát.
A kezdetén a Magyar népmesék motívum még okés. Ebből akár paradicsom is nőhetne, de nem, ennek ketchup lesz a végén. Aztán megy szegény szürkemarha körbe-körbe, és csapkodja az unszimpatikus turistalátványosság alföldi őstermelő. Háttérben a nagyon soklyukú híd, és egy hintaló (?!). Majd jön a sokszorosított hagyományos néptáncoslány, a csokrétás katona, meg a ketchup, és kész is a diliház. Merthogy ez az, nincs rá jobb szó. Szerintem józan ember ilyet nem talál ki.
Talán érdemes lenne a reklám előtt néhány másodperces blokkban felhívni a szülők figyelmét, hogy távolítsák el a gyerekeket a televízió környékéről e reklám ideje alatt, mert bizony, ettől még énis megálltam volna a növésben...
Ráadásul a többi Univer reklámhoz képest is elég furcsa, a márkán kívül nem sok összefűző gondolatot találni bennük.


Share/Bookmark
 |  · 1 trackback  | 67 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kontar.blog.hu/api/trackback/id/tr612469329

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Ihaj röhej 2010.11.24. 20:31:00

Lentebb olvasható a hamisítatlan, friss, ropogós, magyaros reklámszpot receptje, a hozzávalókkal. Annyira magyar, hogy jól tennénk, ha eredetvédelmet kérnénk rá az Uniótól, úgy, mint például a téliszalámira, a szatmári szilvapálinkára, vagy a makói vör...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Barna László · http://www.creacommedia.hu 2010.11.24. 08:58:18

A "ne cifrázz"-ra építve egy rövid ütős pár másodperces spot lehetett volna.
A többi sallang agyonüti a lényeget.
A készítő stílusosan: túlcifrázta!

riska_ 2010.11.24. 18:09:13

Szerintem egyszerűen zseniális. Végre egy olyan reklám itthon hosszú idő után újra, ami kilóg a sorból, meghökkentő, egyedi. Mellesleg szerintem tökéletesen eléri a célját, és a néző agyába ég, ohgy jé, Univer reklámot láttam. Ellenpéldaként pl. a halál unalmas, egy kaptafára készülő levesporreklámok, amik után fél perccel sztem senki nem tudja, hogy éppen melyik gyártó csodarekláma ment le.

Stefan_Schneider 2010.11.24. 18:13:44

egyertelmu uzenet es vicces megvalositas, nincs ezzel semmi gond

Before · http://azbeszt.blog.hu 2010.11.24. 18:27:11

Szerintem semmi baj vele, abszolút jól fogja meg a dolgot, ihajcsuhaj magyarkodás helyett próbálja a terméket egyértelműen magyarként azonosítani. Pont elég gegszerű a spot eleje, hogy ez nyilvánvaló legyen. Te meg komolyan veszed...

Pók · http://poooOOoook.blog.hu 2010.11.24. 18:32:45

Azt hitted, vicc? Légy erős: az. És nem is olyan rossz. Igen, itt tartunk ma Magyarországon: néha viccelnek az emberek. Felháborító. Tiltsuk be?

kicsitian_real 2010.11.24. 18:34:43

Szerintem is rendben van, ötletes.

Lone Starr (törölt) 2010.11.24. 18:38:30

Szerintem is kár rácsujogatni erre a reklámra. Teljesen ott van.

waldheimrudi 2010.11.24. 18:41:34

ha valakinek ekkora a pofája, akkor legyen tisztában azzal, h nem unszimpatikus, hanem antipatikus

arlequin 2010.11.24. 18:43:52

teljesen rendben van, még röhögni is tudtam rajta.

kontár a blogszerző. nomen est omen. ;-)

CoolBrady 2010.11.24. 18:58:48

Irtál róla, index címlap, nemkevés kattintás, mi kell több az Univernek?

Intizar 2010.11.24. 19:04:01

Szerintem muris. Pedig rühellem a reklámokat.

Intizar 2010.11.24. 19:05:27

És nem értem, hogy lehet nem érteni ezt a végtelenül szimpla alapgondolatot. Úgymond: "fölösleges és ostoba a sok magyarosch motívum, nem attól lesz magyar a termék" - na? Ezt mutatja be, úgyszólván ironikusan a reklám. Hogy milyen idétlen a túlmagyarosítás.

gergel 2010.11.24. 19:10:15

új, magyaros, jópofa, nem túl modoros, egyszóval klafa.

darnmarquee 2010.11.24. 19:22:23

fasza reklám. a blogíró alaposan mellélőtt. ez a reklám sokkal jobban kifejezi azt, amit ő szeretett volna. az emberek lassan behánynak a magyaros motívumoktól.

kapujanincs (törölt) 2010.11.24. 19:23:03

mindjárt jön az, hogy azért nincs bajunk ezzel a reklámmal, mert konzumzombik vagyunk.

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2010.11.24. 19:25:07

@kapujanincs: tökmindegy, ha azt írtam volna, hogy tetszik,akkor meg azt mondaná mindenki, mekkora egy barom vagyok, hogy nekem ez tetszik.

szerintem TÚL sok benne a túlzás, és én igazán ettől hányok be.

Tekincsa Wakumba 2010.11.24. 19:32:26

Nincs ezzel semmi gond, szerintem megvan a reklámban az ön/irónia, és vicces is.

Intizar 2010.11.24. 19:34:17

@waldheimrudi: Ugyan már. Elég elavult dolog amiatt kárhoztatni valakit, hogy a németből átvett alakot használja a "tiszta görög" helyett, amit egyébként éppúgy a németből vettünk át.

szkepi 2010.11.24. 19:40:11

nekem ezzel nulla a bajom, nem úgy, mint a körte páleszos szuperprodukciónak készitett rettenet.
pozitiv üzenet: házak dölnek össze, aszfalt felgyűrődik, márcsak a cunam,i hiányzik... de nem vidám csapatunk megy a rétre a patakon át bevilmoskörtézni. Az is egy kretén volt aki írta, de aki ezt beette. gratulálok!munkakönyvet neki!

szkepi 2010.11.24. 19:42:50

apropo: azért az ügyfél a kecsöppnél, csöppet nem hazuttolta meg magát!
hohóóóó!hát a termékkép meg a csurgó pari hol marad. arra kedves wellesek tesssenek félretenni 5-6 szekundumot, mert mari néni nem ért mit akar tőle a huszárfőhadnagy - igaz nem is eteti urát kecsöppel

London2010 2010.11.24. 19:43:57

Végre egy jó reklám

London2010 2010.11.24. 19:45:51

ja és én nem szoktam behánzni semmitől...amikor 15 éves voltam talán akkor használtam ezt a szót...drága kapujanincs

Mr. Ray · http://bluray.blog.hu 2010.11.24. 19:51:10

Ez a reklám elérte a célját: beszélnek róla, tehát felfigyeltek rá. Mellesleg ez még így is jobb, mint a hüvelygombás reklám...

úgyiselfelejtem 2010.11.24. 19:56:38

nekem is tetszik.
Annyira el vannak túlozva a karakterek, hogy az már jóóóó.

Emmanuel Goldstein 2010.11.24. 20:01:07

kontár blog, kontár poszt... A reklám ebben nem hibás

fuszujka 2010.11.24. 20:01:12

Szerintem meg tökjó ez a reklám. Célkeresztbe állítja az osztrák turistacsalogató hungarikumokat, mondván, hogy nem kell túlcifrázni, mert itt van szimplán egy igazi magyar termék, és ennyi.
Mondjuk kár, hogy csak egy kecsapot reklámoznak, nekem inkább az a bajom, hogy maga a reklám túl jó a termékhez. :p

IV. (Parkoló) Béla · http://aparkolokiralyai.puruttya.hu 2010.11.24. 20:05:18

@Kontárblog:

Én jót röhögtem ezen a reklámon, a csizmás-szürkemarhán és a hintalovas-csikóson, a szerinted sok, szerintem csak 9 lyukú hídon és a huszáron is. Lehet, hogy azért mert én túl egyszerű vagyok, és azért mert a Hortobágy szélén lakom.

Nézd meg a Soproni sör mélymagyar-petőfisándoros-hajrámagyarok reklámját, és utána ezt a reklámot.

Én pont azért hányok a Soproni - mellesleg újrafelhasznált ötlet - reklámjától amiért, Te ettől a reklámtól.

MCMLIX 2010.11.24. 20:06:25

@Kontárblog:
Akkor ne nézz reklámot egyáltalán!
Sztem is pontosan azt érte el a reklám a legtöbb embernél, amit akart.
És az is igaz, hogy pontosan emlékszem a márkanévre.

ragamust 2010.11.24. 20:27:06

ezt még tatarszkij vagy ki is megirigyelné:D

waldheimrudi 2010.11.24. 20:29:23

@Intizar:nem az itt a kérdés, h honnan vettük át, hanem hogy helyesen képezzük-e, ha már odamondunk

Intizar 2010.11.24. 20:38:10

@waldheimrudi: Mi a bús az, hogy helyes képezni? Magyaros-latinosan képezzük mind a kettőt. A nyelvtörténet, az egy történelem. Attól, hogy az elképzelt görög "antiszümpathikósz"-t mondott volna, hogyha a mienkhez hasonlítható érzelmi élményt óhajtott volna kifejezni - és erősen kételkedhetünk abban, hogy ilyet mondott volna, nagyon is kései, képzelt-görög szóképzésnek tűnik az egész -, attól még mi magyarok a németektől vettük át eleve a sympathischt, amiből helyes klasszika-filológusi magyar érzékkel csináltuk szimpatikust, de hát könyörgök, az unsympathisch vele együtt jött. Képzeletbeli purizmus ragaszkodik itt egy képzeletbeli görögséghez. Nekünk itt a kutya német a Klassik.

Intizar 2010.11.24. 20:40:47

@Intizar: Bocsánat, "antipathikósz". De oly mindegy.
Nem azt mondom, hogy az "antipatikus" helytelen, dehogy. Sőt, "helyesebb", mivel "görögösebb", de csak idézőjelben mindkettő. Nyelvhasználat szempontjából meg mindkettő jogosult, és egyik sem tekinthető "műveltebb" variánsnak.

Levi 2010.11.24. 20:48:56

Úristen, ez a "Mit mooond?" - Sárvári Termál Kristály óta a legótvarabb reklám, amit a magyar reklámszakma kihányt...
Azon az akkor 3éves kistesóm mindig SÍRT, mikor meglátta, de annyira, hogy félórákon át kellett nyugtatgatni, ellenben EZ... ma már a röhögéstől sírna, asszem... ;)

Nelson Mandula 2010.11.24. 20:50:48

Én azon röhögtem hogy ilyen primitív szart is csak mi magyarok tudunk csinálni :|

PPJ · http://greenr.blog.hu 2010.11.24. 20:54:11

kicsit kezd elegem lenni abból, hogy minden magyar akar lenni mostanság. lényeg mindig csak az hogy: fogyassz, fogyassz, fogyassz. véletlenül se saját legyen, véletlenül se a szomszédtól, hanem vedd meg.
egyébként amúgy is csak olyat fogok venni amelyikben nincs kálium-szorbát. már így is tiszta kiütés a kezem. igyekszem kerülni ezt és a többi tartósítószert is.

waldheimrudi 2010.11.24. 21:01:20

@Intizar: jó, engem ebben meggyőztél

gergel 2010.11.24. 21:09:20

@A Hannibal Lektűr-attitűd:
igen, ezt írtam, éppen annyira, amennyire egy ilyen reklámhoz illik, de nem túlzóan.

Napkutya 2010.11.24. 21:11:06

Szerintem is tök jó! Mindenkinek tele van a púpja, a szénné effektelt, komolykodó szarokkal, amiből pont tizenkettő egy tucat.

De:

"Mifelénk évezredek óta nyereg alatt puhítják a paradicsomot, Csaba királyfi is ezzel ízesítette a Csodaszarvast!"

Persze lehetne még ez alá is menni. (Kutya, gyerek, vak nagymama...)

"Buksi megszökött! Most ott hever a koreai szomszédnál. Ketchuppal!"

Hát, ennyi....

Peter T. Sinclare 2010.11.24. 21:30:10

átütötte az ingerküszöböt, és mindenki megjegyezte, hogy "az Univer egyszerűen magyar".

Szerepét tökéletesen betöltötte, példaként szolgálhat a reklámszakembereknek.

Peter T. Sinclare 2010.11.24. 21:30:45

@Nelson Mandula: fenéket. Az Old Spice sokkal primitívebb.

__BP__ 2010.11.24. 21:31:18

Semmi baj nincs ezzel a reklámmal. Mennyit kapsz jutalék gyanánt, Kedves Kontár?

Peter T. Sinclare 2010.11.24. 21:32:09

meg az összes levespor, mosópor, öblítő reklám is. A bankos reklámok közül is csak a Köszönjük, Emese! és a Sóderklubos nevezhető sikeresnek, a többi vérhalálunalom.

Anti Anyag (törölt) 2010.11.24. 21:50:08

Szerintem OK és lejön a lényeg is.

R1200Gs 2010.11.24. 21:54:39

@waldheimrudi: vártam ,h végre a nagy magyar átlag unszinpátiáját antipátiaként mondja ki valaki ,mert így a helyes vagy hejes? :-))

dzsekwolf 2010.11.24. 22:07:22

Aposztoló kissé hoppon maradt. A többségnek bejön a reklám.És meg is értette az üzenetét. Ja , és az Univer egy teljesen magyar tulajdonú cég tudomásom szerint, tehát nem nagyon van benne a pénze vmi multi cégnek, hogy valami szuper-hyper produkciós iroda ötletelje ki a legtöbbszőr fostos reklámfilmet. Szerintem renden van, megvan benne az X faktor.Nekem átjött.S amúgy magyar asztalra, magyar ketchupot!

waldheimrudi 2010.11.24. 22:07:24

@R1200Gs: volt itt egy érdekes eszmefuttatás, ami meggyőzően gondolta végig a preskriptív és a deskriptív nyelvfelfogást, és amellett érvelt, h egyszerűen arról van szó, h az unszimpatikust német, az antipatikust görög mintára képezzük; lehet most azt mondani, h de ez egy görög eredetű szó, képezzük hát görög módon, de lássuk be, nagyon ómódi érv ez; én ettől függetlenül nem használom, h unszimpatikus, mert az nekem antipatikus (elnézést), de hát legyen;

dzsekwolf 2010.11.24. 22:09:35

@R1200Gs: Biztos "FÉREG" székelyek mondták ki. Vagy netán románok?

ms. popy 2010.11.24. 22:11:52

Először azt hittem utálom, azután rájöttem, szeretem!!! A legjobb rész az ostorpattogtatás ütemre.... Zseniális

miguel_ 2010.11.24. 22:12:13

Nem rossz ez, csak egy jelzés, hogy túl sok mindenen háborodsz fel. Ugyan ketchupot nem fogok venni, de a reklám tetszik.

nyekk 2010.11.24. 22:14:09

A reklám kimondottan jó. A posztoló meg olyan, mint az elején az a tehén gumicsizmában.

harasztigábor 2010.11.24. 22:17:26

Kedves Kontárblog!

Szerintem ez egy jó reklám! Mondom ezt olyan jogon, hogy a célcsoport egyik jól körülhatárolható szegmensébe tartozom, ergo ha nekem tetszik, akkor jó, és kész! :)
Egyébként ha már kritikát fogalmazol meg akármivel kapcsolatban is, akkor a kedvemért, és lehet, hogy mások kedvéért is, légy olyan drága, és ne használj nemlétező szavakat!
Olyan szavunk nincs ugyanis, hogy "unszimpatikus". Olyan van helyette, hogy "antipatikus"! Nnnnna! :D

harasztigábor 2010.11.24. 22:20:28

@waldheimrudi: Bocs, nem olvastam végig a hozzászólásokat, hanem rögtön a cikkhez fűztem megjegyzést! Pont azt, amit Te is megjegyeztél, bár nem olyan szépen levezetve, mint Te!

min 2010.11.24. 22:30:34

Blog született belőle, beszélnek róla. Mi ez ha nem a reklám lényege?

sourcerror 2010.11.24. 22:31:19

"Irtál róla, index címlap, nemkevés kattintás, mi kell több az Univernek?"

Kéremszépen gerillamarketing áldozatai lettünk itten mi, kéremszépen.

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2010.11.24. 22:34:01

Kedves mindenki!
Ez itt egy REKLÁMOKKAL foglalkozó blog!
Ne tessék már meglepődni, hogy reklámokról írok!
Nem, nem fizet érte senki, se azért, hogy fényezzem, se azért, hogy leszóljam.
Véleményem van, leírom, ennyi. (oldaldobozban olvasható is)

A blog meg aztán végképp nem most született, már több, mint egy éves.

Az unszimpatikusra pedig több, mint 10.000 találat van a google-ban, úgyhogy használom, mert jólesik.

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2010.11.24. 22:41:14

Tuti valami bélyeges tripen volt az, aki ezt kitalálta...

monyon le 2010.11.24. 23:12:16

A spot teljesen rendben van! Milyen legyen, csapból folyós modoros mosóporos? Vagy esetleg olyan, hogy a tányéros TV-s is felfogja? Végre valami olyan reklám kerül elém, melytől nem megyek a falnak.
Mindenkinek "minden az 1ben fogkrémet" és "szürkeagysejt kivonatot" ja +ÁFA

HAB 2010.11.24. 23:16:10

Pont attól jó, hogy szakít a biztonsági megoldásokkal. Azért esik túlzásba, hogy egyértelmű legyen a kontraszt.

Macska rúgja meg 2010.11.24. 23:17:58

Már párszor elkezdtem nézni tv-ben ezt a reklámot, de sosem tudtam, hogy végülis mit reklámoznak, mert azonnal elkapcsoltam. Most már tudom, hogy Univer ketchup, tehát ilyet nem veszünk.

Moe Szyslak 2010.11.24. 23:21:19

Szerintem is tök jó ez, csak a végén a John Lydon-féle vajreklám jutott az eszembe - hogy ti. a vajat Johnny nem azért szereti, mert brit, hanem mert finom (www.youtube.com/watch?v=7mSE-Iy_tFY).

finalNmbr 2010.11.24. 23:35:51

Hát ez egy náci reklám, tiltsuk be mert ez tagadja a holokausztot és uszít minden zsidó ellen :[[[

Androsz · http://migransozo.blog.hu 2010.11.24. 23:52:06

A posztoló gyomorbeteg és/vagy épp egy szakításon van túl. A leírás alapján a reklámot sokkal hosszabbnak hittem. A feleségem már beszélt róla, elismerőleg, most megnéztem végre én is. Rövid, jópofa, önironikus, célratörő, és jól hozza ki a szlogent. Hogy rögtön az elején elkapcsoltatok róla? Basszus, ez rossz duma, mire a meglepetéstől a távirányítóhoz nyúlsz, már vége is van a reklámnak. Biztos jobban csíped, amikor eléneklik, hogy kalgonnal a fosógép.

Hajdan, amikor még Music Tv volt a Music Tv, egy csomó jópofa reklámot láttam rajta. (Akadt másfél-két perces is.) Egyediek voltak. Nálunk az ostoba német reklámstílus uralkodik, ez legalább kilóg belőle. Voltak már ilyenek, és emlékszünk rájuk. Nem bosszankodva. Egy reklámozó számára ez a maximum.

Kozmokrator · http://www.tudtad.com 2010.11.25. 00:27:52

@Kontárblog: Semmi gond. Egyszerűen írtál egy "kritikát" egy új reklámról, felvállalva, hogy kikerülhet az Index-re, ezáltal bevállalva azt is, hogy sok negatív pontot kapsz a kedves egybegyűltektől. A véleményem az, hogy ilyen típusú reklám-ra tényleg jobban odafognak figyelni jó páran :). Én tiszteletben tartom a SAJÁT véleményedet.

múvemáccsó 2010.11.25. 23:22:58

tökre röhögtem a csujogatásnál. nekem 10/8 pontos a reklám ( csak mert 10et senkinek se adok).az üzenet is átjött.
akkor most nem értek hozzá vagy rossz reklámokat nézek????

múvemáccsó 2010.11.25. 23:28:05

@Androsz: hmm, pedig a német adóknál direkt nem kapcsolok el a reklámoknál.sőt a reklám-narrátorok orgánuma is nagyon tetszik.simogatja a fülem.:) főleg a müller - gyermekkorom top reklámja (alles Müller oder was?)
nekem azok nagyon bejönnek (amcsi,angol,magyarok nemigen-de ez kivételesen jó volt)