Kontár lassan egy hete Twitteren (igen, az is van neki, tessék követni, érdemes:) ) csiripelt egy linket, ami tényleg hűen ábrázolja egy egyetemista éjszakáját.
Nagyon ismerős volt, de nem tudtam, hogy honnan. Aztán egyik nap rájöttem a megoldásra. Nálam a TV, mint háttérzaj szokott menni, és volt benne egy reklám, aminek a mondanivalója nagyon hasonlított a videóhoz. Ez a KFC új spotja volt!
Rögtön filózni kezdtem azon, hogy mi lehetett előbb a tyúk vagy a tojás?
Persze valószínűleg csak én szeretnék benne valami relációt látni.
Hiába nem szeretem a KFC ételeit, be kell hogy valljam, hogy nekem tetszenek a reklámjai. Rövidek, tömörek, frappánsak és még a zene is simogatja a lelkemet.
Nektek, hogy tetszenek a reklámjai?
Persze muszáj, hogy jók legyenek a spotjai, hiszen máshogy esélye sem lenne a rivális McDonald’s ellen.
Mondjuk amennyi tőkével egy ilyen franchise gazdálkodhat (na és persze egy jó marketing stábbal) nem nehéz jó filmet készíteni.
Sokszor gondolkozom el azon, hogy mennyire hatnak rám a reklámok. Hiába tanultam meg ezeknek a manipulatív hatását, és hiába kezdek már a levegőben is marketing összeesküvést látni, mégis befolyásolnak.
Egy kis személyes szösszenet ezzel kapcsolatban.
Tavalyelőtt minden tele volt a Meki új téli menüsorával, és hát én sem tudtam ellenállni a rösztiburger képének. Viszont mivel nem vagyok egy gyorséttermi ételt imádó ember, így csak akkor eszméltem fel, hogy venni akartam egyet, mikor már késő volt. Levették a menüről...
Már teljesen feladtam a reményt, hogy valaha is eszem ilyet, mikor 2009-ben újra elővették az alpesi hambikat (hát nem édes az a hód?!:) ). Amint tehettem rögtön elmentem, és vettem egy ilyen menüt.
Most már tudom, hogy nem kellett volna. Jobb lett volna, hogyha egy szép, beteljesületlen emlék marad. Tudom, magamra vessek. Láttam a supersizeme-t, láttam miből készül a husi, sőt azt is, hogy a fényképet hogyan készítik el, mégis akartam (nem szerettem, akartam) egy ilyen szendvicset. Ami teljes életnagyságában már kicsit sem nézett ki olyan gusztusosan. A salátának, az ubinak, de még a ketchup-mustár-majonéz kombónak is hűlt helye volt, így az egész száraz, zsíros és ehetetlen volt.
Tehát a tanulság: nem minden hamburger, ami fénylik:)
Rátok menyire hatnak a reklámok? Mennyire mondható el rólatok, hogy tudatosan vásároltok?