Kövess!



2010.11.11. 09:13| Szerző: BakkPéter

Szeretem a kerek dolgokat, és ezzel most nem a nemi identitásomra szeretnék utalni. Néhány héttel ezelőtt selfmarketing kampányba kezdtem annak érdekében, hogy felvegyenek egy olyan céghez, ami már régóta nagyon tetszik. Készítettem a pályázatomról egy rövid összefoglalót, hogy megmutassam, szerintem hogyan érdemes marketinges állásajánlatra jelentkezni. A Kirowski még nem döntött, de akármit is hozzon a jövő, ezzel az áttekintéssel szeretnék köszönetet mondani mindazoknak, akik támogatták a törekvésemet. 

A következő tweet-et olvastam október 18-án:

 

 

A Twitternek már sok mindent köszönhetek: megismerhettem a hazai marketinges szakma egy jelentős szeletét, és új barátokat is találtam. Lehet, hogy ezúttal az álláskeresésben is a segítségemre lesz?

 

A pozíció ismertetésének végén csak annyi szerepelt, hogy a fényképes önéletrajzot a motivációs levéllel és a bérigény feltüntetésével küldjem el e-mailben. Szóval a szokásos. A feladatkör ismertetésénél viszont úgy éreztem, mintha én írtam volna az elvárásokat, minden egyes pont tetszett, láttam benne magamat. Éppen ezért elhatároztam, hogy ezúttal máshogy fogom megközelíteni a kérdést, és időt-pénzt nem sajnálva összeállítok egy nagyon profi jelentkezést. Szerencsére a kommunikációs ügynökségek szeretik a kreatív munkaerőt, így nem voltak megkötve a kezeim, csupán a „jó ötlet” és a „hülyeség” közti vékony vonalon kellett egyensúlyoznom.

 

Első körben a Creality Consulting / Pályamarketing.hu vezetőjével, Nagy Krisztinával vettem fel a kapcsolatot. Twitterről ismerem, még nyáron segítettem neki Facebook page-es kérdésekben. Később találkoztunk is néhányszor, így már ismerősként kereshettem fel Skype-on azzal, hogy szükség lenne a tudására, segítsen. Kriszta kreatív marketing tanácsadó, de látott már közelről egy-két szeletet a klasszikus HR feladatokból is.

Krisztának átküldtem a CV-t, motivációs levelet, ezeket töviről-hegyire átbeszéltük, javítgattuk. Melléknevéhez (Vérnyúl) híven elég jól alakította az ördög ügyvédjét. Helyenként keményen meg kellett védenem az érveimet.

Ezután jött a kampány szokatlan része.

 

Kezdetben csak annyi volt a célom, hogy felhívjam magamra a figyelmet, mindenképpen elolvassák a pályázatomat, és kapjak választ a megkeresésemre. Az ilyen állásokra több százan jelentkeznek, mint ahogy azt egy másik cég Facebook üzenőfalán láthattam:

 

 

Regisztráltam egy Bakk Pétert a Kirowskiba elnevezésű Facebook oldalt, amit aztán az ismerőseim el is kezdtek tetszikelni. Ezután twitteres népszerűsítés jött, majd Kriszta segítségével két jelentősebb ajánlót is találtunk. Egyiküket biztos sokan ismeritek, Sanyi a bagolyról van szó: 

 

Ha felvesznek, az első hónapban minden pénteken sanyis pólót kell majd viselnem a munkahelyen, ezt ajánlottam cserébe. A másik neves támogatóm pedig John Purkiss volt, az Énmárka című könyv szerzője. Ha kerestél mostanában karrierépítéssel, personal brandig-gel kapcsolatos könyvet, akkor ezzel biztosan találkoztál már. Johnnak az üzenőfalon köszöntem meg, hogy ismeretlenül is tetszikelte a kampányom oldalát:

A Facebook oldalra további tartalmakat is készítettem. A Kirowskit a belsősök Kirónak nevezik, és mivel szeretem a szóvicceket, ezért az alábbi képet fotóztam. A képaláírás ez volt: „1 db tejföl, 1 liter tej, 1 kirós tenyér? :)”

 

 

A kampány vége felé felhívott Papp Zoltán barátom, hogy ő is szívesen támogatná a pályázatomat, így lett még egy szponzorom. Zoli egy exkluzív rendezvényhelyszín nevében tette le mellettem a voksát. A Tahitian Noni Arénában már egyébként is voltam egy jó konferencián, így nagyon megörültem az ötletnek, természetesen erről is hírt adtam az üzenőfalon.

 

A közösségi médiaoldalakon tett aktivitás viszont csak egy kis ízelítő volt. A figyelemfelkeltés után szerettem volna valami valóban újat is felmutatni, így elkészíttettem egy 3D-s, kézzelfogható pályázatot is.

 

Egyik éjjel nem tudtam aludni, és csak járkáltam körbe-körbe a szobámban. Végül megjött az ötlet, melynek kivitelezésére volt gimnáziumi osztálytársamat, Debreczeni Pétert kértem fel. Nem sűrűn kaphat hajnali 4-5 felé olyan e-mailt, aminek a következő szerepel a tárgyában: Jóféle fahasáb kéne, 1 db. Tetszett neki.

 

A tervem az volt, hogy hétfőig gyártsunk le egy olyan hasábot, aminek a hosszanti oldalai A4-es méretűek. Ezekre került a címlap, az önéletrajz és a motivációs levél mellett egy érdekességeket tartalmazó referencia oldal is. A hasáb tetején a Kirowski logója, alján pedig az elérhetőségeim.

 

Péter építész és tervező akkor, amikor éppen nem nekem gyárt fahasábot. Méretre vágottan megrendeltük a falapokat, amiket faszegecseléssel és ragasztással rögzített. A papírlapokat Illustratorban terveztem meg hozzá.

 

A kész pályázatot nem szerettem volna futárral kiküldeni, mert még valami baja esik a csomagnak. Így végül egy újabb barátomat- Vértes Gábort- kértem meg, hogy a Twitteren-Facebookon beharangozottaknak megfelelően pontban október 26-án kedden délelőtt 10-re vigye házhoz a jelentkezésemet. Annyira komolyan értelmezte a kérésemet, hogy éjjel alig tudott aludni, félt, hogy lekési a 10-et. Gyalogosan 15 percre lakik a Kacsa utcai irodaépülettől, de ennek ellenére már 9:30-kor ott várakozott a környéken. Neki is köszönöm a hatalmas segítséget!

 

A portások nehezen akarták felengedni, a Kirowski szintjén is megkérdezték a titkárnők, hogy miért hozott bombát, de végül bejutott a jelentkezésem. Kora délután hívott a HR osztályvezető, hogy másnap sok szeretettel várnak egy állásinterjúra.

 

 

Az interjún meg kellett oldanom egy gyakorlati példát. Mondtam néhány ötletet, de hazafelé eszembe jutott még néhány kiegészítés. Végül hajnal 3 magasságában elküldtem a beszélgetésen résztvevőknek egy 2 oldalas, Illustratorban megdizájnolt ötletcsomagot, és kértem őket, hogyha életből vett példát kaptam, akkor legyenek szívesek továbbítani ezt az illetékeseknek.

 

Ezután úgy feküdtem le aludni, hogy megtettem mindent, ha nem is sikerül felvételt nyernem, nem fogom tudni magamat hibáztatni. Másnap hívtak, harmadnap ismét a Kirowskiban voltam megbeszélésen.

 

Köszönöm Kontárnak a lehetőséget, hogy helyet biztosított ennek a történetnek. Hol lehetne a legjobb helyen egy önreklám kampány, ha nem az egyik legjobb hazai reklámos blogon?

 

Bakk Péter vagyok, 24 éves, pr diplomám megszerzésének évében jelentkeztem egy vezetői pozícióba. Van néhány online marketinges referenciám, és az egyetem mellett tudtam dolgozni több munkahelyen is.

 

Hiszek a mesékben.

 

A történet végét viszont már másnak kell megírnia.

 


Share/Bookmark
Címkék: kreatív hatásos  |   | 10 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kontar.blog.hu/api/trackback/id/tr162438764

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Barna László · http://www.creacommedia.hu 2010.11.11. 10:12:20

Péter mondtam jó az ötlet, alkalmaztam hasonló módszereket, de sajnos filmszerű az elképzelés.
Ma már nem feltétlenül arról szól a történet a Kirónál sem, hogy mennyire vagy kreatív, mennyire vagy zseni.
A gépezetbe kell illeszkedni. Hiába vered kenterbe bármelyik kreatív igazgatót, nyernél meg minden aranypengét..
Jobban jársz, ha a saját magad épített ügynökségben adod ki magadból a kreatív ötleteidet. Nekem is ezt javasolták:)

Nálam is hamarosan megszületik a "hogyan nem kerültem be a Kirowskiba" jegyzetem.

kender 2010.11.11. 16:51:22

Nos, valóban léteznek még fontos szempontok a kreativitás mellett, de a 'gépezetbe illeszkedés' ezek között nem hiszem hogy szerepelne. Nagyon hasznos viszont az eltökéltség, a pozitív gondolkodás és a tettrekészség. Én Péterre fogadok :)

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2010.11.11. 19:59:56

Nekem nagyon tetszik a kampány:) Kreatív, fiatalos, lendületes.
@Barna László: Bár tény, sose árt, ha az embernek van egy unokatestvére a cégnél, de ezek hiányában szerintem teljesen jó, ha egy ilyen kampányt összeránt. Bár nyilván ez pozíció függő is, de ezesetben szerintem nagyon ütős.

Saját céget alapítani is csak akkor éri meg, ha van x ismerőse az embernek adott téren.
Különben éhenhalsz.

marketingghost · http://marketinger.blog.hu 2010.11.12. 09:47:08

Tömören összefoglalva: You are a genius! :)

A hobbi-marketing-blogolás nekem is segített, hogy 2 év pályaelhagyás után visszatérjek a marketinghez, igaz engem a B2B marketing érdekel, s abban is dolgozom. Ott kisebb a -tapasztalataim alapján- a kreatív szabadság.
Ha valakit megindított az ötlet az álláskeresés reformja felé, nézze meg ezt is (itt az adwords kreatív felhasználása történt):
marketinger.blog.hu/2010/05/19/gerilla_allaskereses

Csomag Olga · http://csomagolas.blog.hu/ 2010.11.16. 07:38:10

Sok siket, várjuk a történet végét :-)

BakkPéter 2010.11.16. 09:11:30

Köszönöm a kommenteket! Sajnos még mindig nincs meg az eredmény. Laci: ez egy "hogyan kerültem be a Kirowskiba" post szeretne lenni; marketingghost, Olga: tetszik a blogotok, lementettem őket! :) Ha lesz új infó, természetesen ide is kiírom majd.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2010.12.16. 13:41:45

Szép, eltökélt, ötletes, közösségformáló.

Sajnos azonban az élet sokszor mást hoz, kinek mi a vesszőparipája, mennyi a személyzetis ideje (bár láthatóan rajta túljutottál és a szakmaibb vezetőséghez értél)

Nem a szakmában vagyok, de én úgy ítélném meg, hogy ha ilyen emberre lenne szükségem nem venném fel alkalmazottnak, hanem kiadnám külsősként neki a munkát azaz egy kisebb céggel, egyéni vállakozással lehet hamarabb célba érsz.

Csak érdekesség képpen, mi lett a történet vége? Ne szólj semmit sejtem :(

BakkPéter 2010.12.16. 13:58:19

@sambalabammbumbumm: Köszi a kommentet:) a freelancer életvitel nagyon jó dolog, de a fonákját csak az láthatja igazán, aki a saját bőrén tapasztalja. Tudom, hogyan lehetnék tartósan sikeres és elismert szabadúszó, de más céljaim vannak. Szeretnék 30 éves korom előtt kreatív igazgató lenni, és az aktivitásomat, "erőimet" is ebbe az irányba fejtem ki, tudatosan építem magam, hogy ezt kiérdemelhessem. A Kirowski nemleges döntést hozott, (bővebben itt: on.fb.me/eOHmKN) azóta jelentkezett egy Leo Burnett. Jelenleg az ő döntésüket várom, ők is nagyon szimpatikusak, szerintem kölcsönösen jól járnánk egymással. Az élet viszont azt diktálja, hogy egy út nem út, ezért továbbra is van B ill. C tervem is. Szeretném meglépni az első lépcsőt, és bizonyítani, hogy érdemes vagyok a szakma figyelmére.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2010.12.17. 14:18:30

@BakkPéter:
Nnna akkor ezt el is fogod érni. Volt egy kollégám aki gyakornokként jött hozzánk ilyen attitűddel (csak ő műszaki területen) mint Te.

Őszintén szólva nem hittem volna, hogy sikerül neki, hiszen az egyetemen is akkor volt másodéves, de azért drukkoltam neki. Aztán megpályázott két szemesztert külföldön. Következő évben visszajött hozzánk dolgozni 4 órásban építette a kapcsolati hálóját. Rá egy évre megpályázott egyfajta minőségirányítási pozíciót. Következő évben ugyanezt a franciáknál, de másik cégnél. Most Kínában gyárigazgató, és csak 2 év telt el...

5év telt el, s bár én is cseréltem pozíciót 3x leginkább azért, mert kényszer volt rá, eszem ágában nem lenne vezetőnek lenni, csinálnám persze ha kell, de nem érezném jól magam én specialista vagyok, más céllal.

Szóval a hozzáállás, orientáltság nagyonis működik.

BakkPéter 2010.12.17. 17:28:41

@sambalabammbumbumm: köszi! Az ilyen történetek sokat segítenek, hogy kitartsak:)
süti beállítások módosítása