Kövess!



2010.01.09. 18:40| Szerző: Kontárblog

Közeledik az adóbevallások ideje, egyre több 1 % gyűjtő kampány kerül az utcákra, televíziókba. A nonprofit, és közhasznú cégek marketingjében mindig kérdéses szokott lenni, érdemes-e bevállalni egy provokatív, elgondolkodtató, mélyenszántó reklámot, vagy inkább maradjanak a "te adod az 1%-od, én pedig meggyógyulok" vonalnál. A Rákellenes Liga az előbbi mellett döntött.

Sokkoló, szinte már morbid kategóriába sorolható a Rákellenes Liga új kampánya.
A videó itt látható.

 
A kezdeményezés nemes, de nekem személyszerint egyrészt az a problémám, hogy mint itt olvasható, a plakátkihelyezést nem végezték a legkörültekintőbben, óvodák, általános iskolák mellett igencsak sokkoló lehet a látvány, a kicsik nem biztos, hogy fel tudják dolgozni...
A másik problémám, hogy a plakát egy montázsnak tűnik, és a szövegezés sem a legjobb szerintem. Ehhez a gondolatsorhoz szerintem nem a legjobban megválasztott szó a közömbös. Ne a halál ne legyen közömbös, inkább az élet mikéntje, nem?
Ne az, hogy ki-hogyan hal meg, hanem, hogy mit lehet tenni ellene, illetve a hosszabb életért. Szerintem.

A casting mondjuk tényleg durva lehetett...

Nálad kiveri a biztosítékot?


Share/Bookmark
Címkék: nonprofit plakát spot  |   | 9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kontar.blog.hu/api/trackback/id/tr971659599

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szédült napraforgó 2010.01.09. 22:03:10

Ennek a gyereknek (aki a koporsóban fekszik) a szülei sem egészen komplettek, hogy egy ilyen casting után engedték ebben szerepelni. Úgy látszik van az a pénz, amiért...

szédült napraforgó 2010.01.09. 22:09:11

Na most láttam csak, hogy ez már másnak is feltűnt...

SueSue · http://twitter.com/Sue__sue 2010.01.09. 22:51:06

TCR kampány esetében nincs más mint odab@szni, de mondjuk a kislány túlzás lett szerintem

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2010.01.09. 22:55:23

@SueSue: hatásvadásznak hatásvadász, az biztos...

Mainstream 2010.01.10. 23:37:12

A plakát szerintem is mesterkélt, és a szöveg sem jó. A reklámfilm zenéje és a képi megjelenítése tűrhető, de az a szöveg amit alá mondanak, és az a hangsúly...borzalmas...

Érdekes kérdés, hogy mennyire jó dolog a halált használni arra, hogy felkeltsük a célcsoport figyelmét. Én továbbra is azt mondom, hogy van jobb megoldás is, mint ilyennel sokkolni a közönséget.

Azt nem értem, hogy ez nem a gyermekrák alapítvány, hanem a magyar rákellenes liga, miért használja ő is a gyereket, mint hatásfokozó?
index.hu/gazdasag/magyar/2009/07/01/kit_tamogatnak_a_legnagyobb_adozok/ eszerint a cikk szerint érthető, de hát akkor is...

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2010.01.10. 23:50:26

@Mainstream: nos igen, gyerek, kutya mindig nyerő alapból is, főleg alapítványnál... A spot szövegének hangsúlyozása szerintem is rettenetes!

Tom Keller · http://tomkeller.blog.hu 2010.01.13. 12:53:36

4 nappal megelőzted az addictot, ott csak ma került ki erről poszt:)

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2010.01.13. 19:10:47

@Tom Keller: szemfüles vagyok:D csupa szem, meg fül,meg egy kamerás telefon:D
süti beállítások módosítása