Kövess!



2010.01.11. 23:56| Szerző: Mainstream

Először is üdvözlök mindenkit, mint új segédszerkesztő. Kérek minden kedves Olvasót, hogy nézze el nekem a rutintalanságomat, ugyanis ez életem első blogos írása:)


Pisike, és Kakika. A két új játékszeretek.

Egy elsőre hihetetlen weboldalra leltem a minap. Nem akartam hinni a szememnek, hogy ilyen létezik! Egy weboldal arról, hogy hogyan szoktassuk rá, és szeretessük meg a gyermekünkkel a bilizést plüssökkel.

Nem is tudom, hogy nem volt eddig még ilyen?! Talán azért mert emberek milliói nőttek fel enélkül, és valljuk be alig akad egy-két személy, akinek nem sikerült elsajátítania. Viszont ez a termékkel egybekötött tanácsadás jó példa arra, hogy hogy lehet az elsőre fel sem tűnő piaci lehetőséget kihasználni. /Mondjuk jó lenne tudni, hogy mekkora bevétele lehet a cégnek./

A magyar piacon ez egy friss husi, 2009 szeptemberében indította a weboldalt egy magyar marketinges pár (a hölgy a csöpp, a férfi a potty), akikegy külföldön már ismert terméket emeltek át, és gerilla tevékenységgel indították be a hazai térnyerését.

Az oldal segítségével megtudhatjuk melyik bilizős személyiségcsoportba tartozik a gyerekünk (élvhajhász, anarchista, játékos, bizonytalan, szemlélődő, stb...), és ezeknek a leírását is elolvashatjuk. Van, aki ezelőtt tudta, hogy van ilyen személyiség besorolás is?!  Konkrét tippeket kapunk arról, hogy hogyan kell felkészülni a szobatisztaságra való nevelésre.

 
Webshopjukban megvásárolhatjuk a kis plüss kaki és pisi figurákat, amiket a cég szerint arra kéne használni, hogy elmagyarázzuk a gyereknek hogyan is kerülnek a bilibe.

A webdesign egyik leglátványosabb része a pisi-kaki szivárványos kép, ami számomra a Szíves Bocsok című mesefilmet juttatja az eszembe. Vajon milyen felhő lehet az, ami kakit és pisit állít elő? Bélfelhő?!:)
 

Van néhány fura ellentmondás a weboldalon: egyik helyen bilizést ír, a másikon a wc lehúzásának ijesztő hangjáról. Szóval lenne még mit átgondolniuk...
A korosztályról már nem is beszélve: 0-99 éves korig.
Ja és ha a plüss benne van a WC-ben, akkor ne húzzuk azt le, mert eldugulhat- de ez csak az én jótanácsom:) Bár szerintem ez egy létező kockázat esetünkben.

    Persze nem csak plüss üritések vannak náluk, hanem pisis és kakis gyermek ruhák is, hiszen az üzlet nem állhat le az elején, kész Teveclub:)
Bizony, bizony, még blogjuk is van, ahol főleg bilizéssel kapcsolatos témákban olvashatunk és persze a twitteres követésükről sok izgalmat tartogat. 
Mi lesz a következő? Gimnazistáknak plüss hányás, hogy ne ijedjenek meg az első átbulizott éjszaka után, és plüss Algopyrin, hogy tudják, mi a jó a macskajajj ellen?!:)
 

 
Te megvennéd Kakikát és Pisikét a pelenkásodnak? Az ötlet aranyos, a marketingjük tetszik, szerethető, ami kérdés bennem felvetődött, hogy van-e benne valódi piacpotenciál.


Share/Bookmark
Címkék: honlap plüss  |   | 18 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kontar.blog.hu/api/trackback/id/tr721665235

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csöpp és potty · http://csoppespotty.blog.hu 2010.01.12. 17:07:10

Kedves Mainstream!

Köszönjük szépen a megjelenést a blogon!:))
Néhány apró kiegészítés/javítás:
1. egy helyen elírtad, nem pötty, hanem Potty
2. a termék indulása fontos pont ebben a történetben. Ugyanis a svéd tervezőnő megtervezte a figurákat, és elkezdtek tőle árakat meg szállítási határidőket kérni, pedig csak egy weboldalra pakolta fel őket. Ő nem akart ebből pénzt csinálni, de bolond lett volna nem belevágni. Ugyanis a helyzet az, hogy tőlünk nyugatabbra ezeken a figurákon jókat vidulnak, aranyosnak tartják őket, és eszük ágában sincs fanyalogni
3. sose tudtuk volna meg, hogy itthon hogy állnak hozzá, ha nem kezdjük el
4. a bilizés sajnos tényleg komoly probléma a kisgyerekes szülők egy részénél, nézz utána, hány féle kakikönyv és egyéb készült, magyarul is
5. a tanácsok nem állnak egymással ellentétben, ugyanis van gyerek, aki egyből a vécére akar ülni, mások megijednek a víztől, a tanácsok meg azért vannak, hogy ki ki válogasson kedvére.

Marketing szempontból óriási célcsoport a poénból ajándékozók csoportja - valójában sokan vágynak Kula bácsira, de Potty sem rossz alternatíva.

És végül marketing szempontból még egy truváj van: a webshop a bilizéssel kapcsolatos kifejezésekre van optimalizálva, nem csak úgy kinyomtuk a netre, aztán várjuk, hátha jön egy veréb.

Még egyszer köszi!:)))

Mainstream 2010.01.12. 17:38:03

@csöpp és potty: Mindennel, amit írtál tisztában vagyok. Az ötlet szerintünk is jó, és aki mer az nyer. Csak be kell látni, hogy nagyon sok ember számára ez egy hihetetlen poén, ami mint tudjuk keresetet generál:)
A hiba miatt köszi, hogy szóltál, kijavítottam. Ingyen reklám meg a legjobb reklám!:)
Sok sikert a továbbiakban!

meta_ · http://greenr.blog.hu/ 2010.01.12. 17:53:01

Hát ez mekkora!!!
Grat az első cikkhez.

Tom Keller · http://tomkeller.blog.hu 2010.01.12. 18:01:59

@csöpp és potty: Számomra az oldal azt sugallja, hogy ezek a plüssök nem a poénajándék kategóriába tartoznak,hanem "oktatási segédeszközök".

Amúgy erről egy kis pszihológia juthat eszébe az egyszeri embernek:

"Kisgyermekkor: anális fázis
Az anális fázis során a gyermek megtanulja, hogy 1. a székletürítés élvezetes, 2. ennek szabályozásáért dícséretet kaphat, 3. a széklet visszatartása még nagyobb élvezetet jelenthet és 4. a visszatartás (vagy vissza nem tartás) révén negativ indulatokat válthat ki a felnőttekből. Mindezeknek messzemenő következményei lehetnek a későbbi szexuális zavarokat illetően. Ha például egy anya a lányának azt szuggerálja, hogy a széklet és a vizelet „piszkos” vagy éppen undorító, akkor ez könnyen eredményezheti az anális és genitális erogén zóna iránti undort, s ezáltal később a szexuális élvezetképtelenséget." www.szexualpszichologia.hu/evtized.htm

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2010.01.12. 18:23:25

@csöpp és potty: bár a termék jellegénél fogva kicsit bizarr, azért ez igen vicces téma szerintem, kár lett volna kihagyni. A fiatalok között nagyon poén, gyűlnek a felfele mutató ujjak, és a bammegok.
Nehéz szónélkül elmenni mellette.

Szerintem érdemes lenne megkörnyékeznetek a bigyoshopot!:)

Tom Keller · http://tomkeller.blog.hu 2010.01.12. 18:25:40

@Kontárblog: A pottyról még el tudom képzelni, hogy valaki megvenné, de a csöpp az annyira nem ismerhető fel, mármint kb. úgy néz ki mint egy sárga vércsepp

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2010.01.12. 18:28:11

@Tom Keller: nekem is elsőre a véradásos szimbólum, másodikra a Globus professzor az Egyszervolt,holnemvoltból ugrott be:)

csöpp és potty · http://csoppespotty.blog.hu 2010.01.12. 19:19:53

@Tom Keller: igaz, igaz, a poénajándék és a designer játék gyűjtők még nincsenek fent a honlapon, mert ez az indulás után derült ki, és még nem volt időm átalakítani a honlapot, mert hát egy egyévesnek rengetegszer kell ám elmesélni, hogy "igen, kész lett a vakond nadrágja, nézegeti magát a tükörben, ott mellette az meg a pipacs":))))
Elvileg ezek a plüssök annyiban oktatási segédanyagok, hogy a különböző becsípődésekkel bíró szülőknek egyszerűbbé teszik, hogy beszéljenek a kakiról és a pisiről. Lehet, hogy nem is a gyereknek szólnak...

Marketing szempontból szerintem ez egy gyönyörű történet, feltéve persze, ha az ember meglátja, hogy itt bizony egészen kicsi vállalkozások kavarnak nagy kakát a biliben (stílszerűen), és végre nem valami lapos infotermékes okossággal bombázzák a webet.

@Mainstream: csak egy jótanács, neked, a kezdő marketinges bloggernek, tőlem, az öreg rókától:))) (mert 2007. augusztus óta írom a marketingizek.blog.hu -t). Mindig úgy írj, hogy ne felejtsd el, ki az, akit kritizálsz. Egész más tollhegyre tűzni a multi céget, akik milliós marketing büdzséből gazdálkodnak, és megint más egy kisvállalkozást.:)) A multi észre se veszi, ha rosszat írsz róla, a kisvállalkozó viszont az esetek többségében az arcát adja a vállalkozásához, és meg akar élni belőle. És neki csak egy arca van ebben a kicsi országban.:)))

Még egyszer köszi a posztot, remélem, jól megpörgette a weboldal látogatottságát is.:)))

2010.01.12. 19:21:14

@Mainstream: Gratulálok, a "szüzesség elvesztéséhez" érdekes témát választottál...
@csöpp és potty: én itt hallottam róla először, ezért is jó ha írnak róla. Remélem sikeres kezdeményezés lesz.

Mainstream 2010.01.12. 19:26:23

@csöpp és potty: Köszönöm a tanácsot, és észben is fogom tartani.

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2010.01.12. 19:43:40

@csöpp és potty: hát igen, szem előtt kell tartani,hogy kit kritizálunk, de azért valljuk be, nem cipőkanalat árultok...mégiscsak egy plüsskakáról van szó, na:)
Az ötlet meglepő,bizarr és nyilván jó is, hiszen külföldi számokat látva vághattatok bele.

A homáros mosógépszerelő óta nyilvánvaló,mekkora ereje van 1-1 blogbejegyzésnek, ezt nem vitatom, nyilván te is ezért tartod mindig fontosnak a gyors reagálást is- így maradsz hiteles. Nem is állt szándékunkban ezt rontani, csupán egy jé-élmény az egész kezdeményezés:)

Kis cégnek is lehet jó honlapja, multinak is lehet ótvar. De azt azért be kell valljuk, az a barna-sárga szivárvány ott lent már azért kicsit sok:D

csöpp és potty · http://csoppespotty.blog.hu 2010.01.12. 19:56:18

@Kontárblog: félreértés ne essék, nem Mainstream bejegyzésére céloztam a tanácsommal, ugyanis úgy gondolom, teljesen korrekten leírta, hogy mi a pite ezzel a weboldallal. Odaírta, hogy neki bizarrnak tűnik, de a marketinges vonatkozásait is leírta, és nem személyeskedett.
Érte ezt a honlapot személyeskedő támadás úgy, hogy aki leszólta, az alkalmazottként mereszti a fenekét egy cégnél, és amikor felbukkantam, és rákérdeztem, hogy akkor mégis mi a gondja, akkor már megszakadt a kommunikáció. Szép dolog a szakmai blogolás, de a kritizáltak nem lesznek mindig olyan lúzerek, hogy egy Analytics-ben ne tudják megnézni, honnan jöttek a hivatkozások...
Teljesen világos, hogy ez egy provokatív kategória - mi mással is tud labdába rúgni egy kisvállalkozás? De a magyar weben véleményem szerint nincs kultúrája az empatikus kritikának. Itt csak vér-fikatúra megy, aztán a blogger döbben...
Az, hogy ez az egész hogyan működik (magyarán: hogyan működik egy valódi vírusmarketing kampány), arról első kézből szereztünk információt, és hát ezt is kevesen tudják elmondani magukról a kkv piacon.:)))

Ja, és a design-elemek mind a svéd honlapról származnak, bár az flash-es és ott a szivárványból ugranak elő a pernahajderek.:)))

2010.01.12. 20:10:59

@csöpp és potty: az te voltál? :D van egy tippem kire gondolsz

csöpp és potty · http://csoppespotty.blog.hu 2010.01.13. 11:35:00

@safranyn: mármint a blogger, aki döbbent? Nem, nem én voltam, mert én már a kezdetek óta csak multikat kritizálok ezerrel, kisvállalkozókat csakis név nélkül (pl. Okos Tojás Kft. - ügyvezető Okos Tojás és Okos Tojásné), illetve szoktam dícsérni is a kisvállalkozók ötleteit. És képzeld, máig nem lepleztem le magam a malomipari boltban Pannikánál, akit egyszer dícsértem, és kb. 2 hetente járok be hozzá. Mint Mátyás királyné, álruhában.:)))
Nekem is van egy tippem, hogy neked ki lehet a tipped.:)))

2010.01.13. 20:30:26

@csöpp és potty: akkor maradjon titok. jól csinálod az a lényeg :)

csoppespotty 2010.11.08. 08:55:31

tv2.hu/mokka/video/szobatisztasagra-nevel-csopp-es-potty

Megtalálták a weboldalunkat, behívtak, a nép pedig azóta is keresi a neten a márkanevet, amit kitaláltunk. Kell ennél több?:))

Ja, és akik kedvelni szeretnének minket, azoknak itt egy fészbúk link:
www.facebook.com/pages/Csopp-es-Potty/174337462580937
süti beállítások módosítása