Már régebb óta figyeltem, miért tűnik fel a facebookon időről-időre 1-1 szín.
Nem újításként, alkalmazásként, hanem az üzenőfalra csakúgy magában bedobva. Általában fekete vagy fehér. Látszólag minden előzmény nélkül.
A napokban döbbentem rá a válaszra.
Egy gerillakampány keretében egy, a mellrák ellen küzdő alapítvány facebookrajongói idén januárban tömegesen kiírták az üzenőfalukra a melltartóik színét, ezzel hívva fel a nők figyelmét a veszélyre, megelőzés fontosságára.
A kezdeményezés futótűzként terjedt, a rajongói oldalnak jelenleg 166 ezer rajongó a tagja, és naponta ezrek teszik ki az üzenőfalra fehérneműjük színét (több külföldi oldal is ír róla).
Bizony, a közösségi média jóra, fontos célokra is használható. Bár nyilván nem jut el az üzenet mindenkihez, aki érintett lehet, mégis sokat számít, hogy az emberek elgondolkodnak egy pillanatra, és nem söprik a szőnyeg alá a problémákat.Nagyszerű kampány, mely mostanra önjáró lett, hiszen amilyen egyszerű a kivitelezés, olyan nemes is az ügy.
Én személyszerint örülök neki, hogy a facebook ilyen remek kezdeményezésnek is teret ad, és közönséget biztosít, nem csak azt tudhatom meg róla, hogy milyen színű cipőfűzővég elszorító műanyagdarab vagyok, vagy mennyire leszek ultramájjer a következő vizsgaidőszakomban, stb...
Szerintem mindenképpen érdemes ilyen típusú kezdeményezésekben gondolkodni nonprofit, közhasznú cégeknek. Szinte ingyen rengeteg ember figyelmét lehet így felhívni 1-1problémára.
(Jelen esetben nők írtak melltartószínről, de lehetne akár a prosztatarák-ellenes kampány is alsónadrágszínnel, stb. A variációk száma kvázi végtelen)