Kövess!



2010.05.06. 08:21| Szerző: Kontárblog

Hű olvasóim talán még emlékeznek, még novemberben szúrtam ki az Electro World magenta rózsaszínbe fordulását, plakátok, bannerek, és a honlapja is ezen egyedi színvilágban pompázott. Rettenetes volt! Egyszerűen nem fért meg a fejemben a két gondolat, műszaki áruház, és barbie-style... Miért szembántó rózsaszín mindenhol? Csak hogy más legyen? Csak hogy észrevegyük?
Erre most, alig fél évvel dolog után bekövetkezett a Páli fordulat: minimalista man in black stílusra váltottak.

Nekem ami elsőre feltűnt, az az idióta rövidke szlogen: Vidd, amink van!
Szerintem ez egyrészről azért röhejes, mert ezt bárki mondhatja, a boltból csak azt tudjuk elvinni, ami van:) 'csókolom, én azért jöttem, ami nincs'...

Másrészről nekem kicsit olyan végkiárusítás felhangja van ennek az egésznek.
'A raklapok és a dobozok alján még van ez-az, azt vidd, aztán többet meg ne lássalak itt...'
Hirtelen még egy régi stílusú fekete-fehér filmjelenet is vizualizálódott előttem: 'Ne, a gyerekeket meg az asszonyt ne bántsd! Vidd, amink van, ott a mosógép a sarokban'

Gondoltam lecsekkolom, nem készül-e itt a nagy áruháznyitások után sátrat bontani a mogul, de a honlapját elnézve meglepetésemben felszalad a szemöldököm is. 

A nyitóképen szintén rolólehúzásra emlékeztető motívum, (de a google szerint nincs mostanában bezárás híre a médiában) majd maga a kétfunkciós honlap tárul elénk: néhány aktuális termék, és az áruházak minimál-listája az ytong téglák előtt.

Nekem igazából ebből az egészből annyi jött le: - Fekete lett a logójuk, meg az egész színviláguk, mert rájöttek, hogy a férfi vásárlók nem szívesen mennek be egy rózsaszín feliratokkal tarkított műszaki boltba- így inkább 'macsósítottak' rajta.
- Vannak akciós termékek, és pont.
A teljes áruválasztéknak nyomát se leljük.

Közben tovább rágtam magamban ezt a remek szlogent, és rájöttem, ebben tényleg, nekik az a jó, hogy nem mond semmit. Még azt se, hogy akció van, abszolút semmit. A B-terv szlogen gondolom a 'van áru' volt. Kb. olyan, mint a szoláriumokban a konstans csőcsere felirat....

Update: az internet bugyraiból még egy ilyen videó is előkerült. Na ezt aztán inkább letagadnám, mint mutogatnám. Azt nem értem, hogy miért a spot elején van a fekete-fehér színvilág, és utána a pinkes, amikor a valóságban éppen most tértek át a cicababa-stílusról a pingvinesre. És ez a télapó-nyuszi poén..na ezért nem nézek TV-t:D Rózsaszín télapó...


Share/Bookmark
Címkék: áruház  |   | 9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kontar.blog.hu/api/trackback/id/tr781977919

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2010.05.06. 08:26:02

Megmondom őszintén- talán pont ezért nem vagyok célcsoport- nem szeretem, ha egy elektronikai cikkeket forgalmazó cég honlapján nincsen fent a teljes termékválaszték, és az árak. Itt csak a háromtucat akciós termék van fent.
Már nem egyszer idegesítettem fel magam ezen ( de náluk szerintem ez direkt stratégiai döntés, hogy nehogy össze tudd hasonlítani más áruházakéval ) se a Saturn, se a Media Markt honlapján nincsenek árak. De ott legalább egy minimális választék-mélység fel van töltve- itt az Elektro Worldnél még ez se. De fekete, legalább már ez nem bántja a szemünket:)

titan 2010.05.06. 09:08:29

@Kontárblog: abszolúte egyetértek, nagyon utálom, ha nem tudok előre tájékozódni, és mivel nem vagyok a "csak úgy járkálok az áruházban, úgysincs jobb dolgom" típus, ezért aztán nem is nagyon kezdek el böngészni. Ha valamit vennem kell ott, akkor menet közben megpróbálom memorizálni az árszínvonalat (főleg azon termékek esetében, amik érdekelhetnek), aztán go. De általában inkább alapból az olyan boltokat választom, ahol tudok informálódni. Eddig azt hittem, ezzel viszonylag egyedül vagyok :)

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2010.05.06. 09:37:20

@titan: hát igen, én általában ha valami drágább cuccot veszek, előtte szépen minden honlapot végigrágok,hol a legolcsóbb,mert az árösszehasonlítóknak se hiszek:D
nem szeretek potyára utazgatni.

2010.05.06. 13:07:29

Úgy szar ahogy van az árukészletük és az áruház is.

halaloszto 2010.05.07. 09:35:58

a reklamban jol sikerult osszefoglalniuk filozofiajuk lenyeget. en is ereztem hogy errol szolnak, nem is vagyok vevojuk, de ilyen velosen keptelen lettem volna osszefoglalni, profi munka!

elmondja, hogy leszarjuk ki vagy, leszarjuk mire van szukseged. vagyunk mi, meg a cucc amit szereztunk, gyere es vedd meg. gyere el, es valassz valamit. ne gyere venni valami olyat, amire szugseged van, ne gyere egy konkret dologert mert mondjuk tonkrement a regi. majd inkabb mi megmondjuk hogy mi van, es azt vedd meg.

pl az "eladok" is arra vannak kikepezve, hogy a boltban levo termekekrol tudjanak valamicsket, ha odamegyek, es felteszek egy tok egyszeru kerdest, mondjuk hogy ez a huto hany centi magas, akkor elkezdi olvasni rajta a kitett tablat. mi hisz? hogy en nem tudok olvasni? vagy hogy lusta voltam megnezni? le sem esik neki, hogy nyilvan azert kerdezem, mert nincs kiirva. ha meg azt mondom, hogy szeretnek egy max 1500wattos piros hajszaritot, akkor kedvesen megmutatja merre vannak a hajszaritok.

szep napot mindenkinek.

vajk

Gicus.b 2010.05.07. 21:25:56

Nekem pl az jött le, hogy árukészletükre akcióznak és valóban vettem egy mosógépet 10.000.-ft-tal olcsóbban(mint az út másik oldalán) a budaörsiben.Azért ez még mindig jobb mint a Hülye azért....

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2010.05.09. 09:51:48

@halaloszto: hát igen sajnos, úgylátszik tényleg csak ennyit akartak mondani.

@Gicus.b: igen,de csak akkor tévedsz be a hirdetés alapján, ha konkrétan egy olcsó mosógép kell, kb mindegy is,hogy milyen.
mert a többi árura nem írnak semmit.lehet minden más meg 10%al drágább lett:D

druszilla · http://kontar.blog.hu/authors/druszilla 2010.05.12. 17:40:34

no, van egy hírem: azt csiripelik a madarak, hogy be fog zárni, ezért a végkiárusítás design

de akkor meg mért nem mondják ezt??? pillanatok alatt elkapkodnák a cuccokat...

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2010.05.12. 19:09:19

@druszilla: ejha,hát ez tényleg csak úgy nyer értelmet:D
amúgy a neten mégcsak 1 EW-ről írják most,hogy zár be. Válságkuss van:D
süti beállítások módosítása