Egyik nap indokolatlanul jó kedvem volt, gondoltam megnézek pár spam-et. Meglepetésemre, találtam olyat, ami érdekes volt.
A dolgot, ami felkeltette érdeklődésemet az Aqua Elektromax műveli. Van egy elég tipikus honlapjuk meg minden, ami kell. Semmi extra, fel sem tűnt eddig, hogy léteznek.
Csináltak egy facebook oldalt. (Nem nagy dolog. Manapság úgy is minden ekörül forog.
Szerintem már a nap is átadta a terepet a nagy és magasságos éternek). És használni is tudják!
Hetente többször kiraknak képeket, amiken elrejtenek mindenféle okos találmányt (pendrive, számológép, nyomtató, hot-dog sütő!, mikrofon, habverő, fülhallgató stb.) és ha elsőként tageled magad valamelyik kiválasztott vagy megtalált tárgyra, a tiéd lehet. Mindenféle sorsolás és egyebek nélkül. A nyertes a boltban veheti át szerzeményét, fénykép készül róla, ami kikerül a játék dicső nyerteseinek albumába.
Eleinte még döcögősen ment a kis játékuk, mert csak simán képek közé pakolgatták fel az újabbakat, de mára készült rá külön alkalmazás, sokkal egyszerűbb és gyorsabb. Láss csodát, működik.
Szép kis címlistát gyűjtöttek össze azzal, hogy aki feliratkozik a hírlevelükre, egy órával korábban kap egy üzenetet, hogy mikor érkezik az újabb kép. Persze facebookon is posztolják a dolgokat, de azért melengeti kis lelkünket, hogy így törődnek velünk. (Igen, feliratkoztam.) Már közel 11.000 rajongójuk van.
Biztos vagyok benne, hogy már ezzel is megsokszorozták az üzletet ismerők táborát, de valamelyik nap még plakátot is láttam a metróban és az üzlet környékén. Szerintem ügyesek.
Találtam egy másik hasonlóan okos dolgot. A Wikinger Gyorsétterem is él a tagelés adta
vendéghajszával. Wiking Erik, a szakács alkalomadtán elkészít egy-egy asztalt, mindenféle
finomsággal megrakodva, ahol pedig, ha elsőnek jelölöd be magad, elfogyaszthatod a finomságot az étteremben. Az elv ugyanaz, az eredmény szintén.
Továbbá a gyorsétterem szívesen fogad ételötleteket, melyeket bizonyos ideig kínálnak is. Ezzel bevonják a vásárlókat a tervezésbe. Csinálnak játékokat, aktívak a facebook falon. Működik a közösség.
Ez a két példa remek mintája annak, hogyan kell kitűnni a tömegből és használni a social media adta lehetőségeket. Kíváncsian várom a többieket és azokat a kampányokat, melyek használják a Facebook Places és a Foursquare alkalmazásokat is (a felhasználók földrajzi helyzetüket oszthatják meg online), amik a vendéglátóipar új dimenzióit feszegetik, összekapcsolva a valós és virtuális létet.
Ti találtatok a facebook-on még bejelölgetős magyar kampányokat?
2010.09.22. 08:59| Szerző:
druszilla
|  | 6 komment
A bejegyzés trackback címe:
https://kontar.blog.hu/api/trackback/id/tr972311076
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
_borsi 2010.09.22. 14:13:28
mostindulok.hu-nak is voltak hasonló játékai. ott mindenki, akit megjelöltek (/megjelölte magát) az úticél fotóján, részt vehetett az utazási sorsoláson. a gyorsaság itt is fontos szempont volt, mert a facebook 50 főben maximalizálja az egy fotón megjelölhető embereket (ha jól tudom).
Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2010.09.22. 18:54:50
hát igen, szerintem nagyon jó lehetőséget tartogatnak mind kis, mind nagy cégeknek az ilyen közösségi médiás felületek.
a lényeg,hogy ügyesen használják, és akkor ismerősök ajánlásán át könnyen megy a dolog.erre nagyon jó módszert a taggelés:D
a lényeg,hogy ügyesen használják, és akkor ismerősök ajánlásán át könnyen megy a dolog.erre nagyon jó módszert a taggelés:D
Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2010.09.22. 18:55:26
@_borsi: igen, ilyet énis láttam, de valamelyik másik utazási irodánál asszem.
WorthyGirl 2010.09.23. 12:30:13
hát egy ideig biztos sláger lesz, az Ikea is csinált valami ilyesmit, de nem az itthoni
druszilla · http://kontar.blog.hu/authors/druszilla 2010.09.23. 12:41:02
@WorthyGirl: Igen, erre fel lehet hozni néhány külföldi példát, az egyik kedvencem az ikeás volt, de szerettem volna megemlíteni kis hazánk helyzetét ebben. Az, hogy látom, itthon is alakulgat ez a szemlélet, nem idegenkednek a cégek ettől és megpróbálják odatenni magukat, melengeti kis szívem. :)
Nagy Krisztina l Vérnyúl · http://www.palyamarketing.hu 2010.09.23. 21:58:15
Ma láttam Bonus nyelviskolásat is.