Kövess!



2010.02.06. 13:23| Szerző: Kontárblog

Napok óta agyalok, de nem tudok rájönni, mégis mi mozgathatta az Aldi marketingeseit eme spot megvalósításának irányába...

Hát az elsőre feltűnik mindenkinek, hogy ez eltér a korábbi reklámjaik vonalától, szinte semmi mondanivalója nincs, és az is sejthető, hogy lesz folytatás.

Nem találok magyarázatot a következő tényezőkre:
-ultragáz óriásmikrofon kérdőjellel
-miért csinálták az első és az utolsó pár képkockát ilyen 'realitysre? Inkább erőltett, mint vicces, senki se hiszi el, hogy nyers felvétel...
-akcentus. Persze, a Rádió1-es Cooky és Gianni nagyon menő, de azért Kovács István névvel talán nem kéne ennyire erőltetni..
-'itt vagyunk Magyarországon az Aldinál' -milyen meglepő, hogy Magyarországon egy magyar reklámban a magyar Aldinál vannak...
 

Szerintetek? Nektek átjön ez a reklám? Ki a célcsoport? A korábbi célcsoportot így meg lehet szólítani? Nem értem, egyszerűen nem értem...
 
Ajánlom még további friss bejegyzéseimet:

Updated:
Közben a kommentekből kiderült, hogy a reklámban szereplő  István Kovács név nem álnév, ő egy létező, valóban az akcentusos kérdőjeles-mikrofonos riporter. Megvallom őszintén, valóban nem googliztam rá a nevére, de aki ebből rájött volna, hogy ki ő, annak küldök egy meleg kézfogást. És web2-ben mozgó emberként... a 120 followerem közül eddig 1 ember jelezte, hogy hallott már róla, így talán énse szégyellem magam emiatt a hiányosságom miatt annyira.

A reklám valóban teasernek tűnik, attól viszont nem tudok eltekinteni, hogy míg a teaserek általában érdeklődés-felkeltéses folytatásos történetek, ez semmiben se kelti fel az ember figyelmét. Vajon mire fognak rájönni ebben az Aldi reklámban, a termékeik tényleg olcsók és jók? Hmm,de várom már a következő epizódot. Ha valóban teaser, akkor nem pörögték túl a dolgot a marketingesek...


Share/Bookmark
Címkék: gáz spot  |   | 51 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kontar.blog.hu/api/trackback/id/tr621733136

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mainstream 2010.02.06. 14:02:26

Nekem nagyon nem jön át. Szerintem a célcsoportjukat nem ilyen reklámmal tudják vásárlásra ösztönözni.

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2010.02.06. 14:08:45

@Mainstream: hopp, jó hogy mondod, ezt is beleírom:)

ergerberger 2010.02.06. 15:53:57

Inkább a Tóta W. lenne ott István Kovács helyett.
Ő hiteles Aldis arc.

bioLarzen 2010.02.06. 16:19:18

Az akcentus nekem speciel autentikusnak tűnik, a többivel egyetértek.

bio

Nade 2010.02.06. 16:52:14

Szerintem meg tökjó. Ne keress minden reklámban logikát! Kilóg a sorból, nem sért törvényt, de felkelti a figyelmet - funkció betöltve.

Terror Dzsoni 2010.02.06. 17:06:17

Ez nem reklám ti szerncsétlen tájékozatlan barmok! Ez István Kovács a berlini magyar tévétől, aki már évek óta szorakoztatja a nagyérdeműt érdekes és meglepő riportjaival. Előbb nézz utánna dolgopknak, s csak utánna alkoss véleményt bármiről, mert ez a,kapján egy tudatlan kis senki vagy! Az indavideón sok riportja fent van!

Uva 2010.02.06. 17:08:32

A válasz arra a kérdésre, hogy miért jó ez a reklám: mert pl. az indexre belinkelt blog foglalkozik vele. Free of charge. :)

scooby0821 2010.02.06. 17:21:46

Nekem bejön, pont az Istvan Kovacs miatt , aki ákszentuschhal beszelni magyár..

gabobaby 2010.02.06. 17:26:13

Szerintem nagyon nem jól sikerült a reklám. Gondolom vicces akart lenni, de Kovács István névvel törni a magyart...... és egy kérdéssel fejeződik be.... pont semmit sem mond. Nincs eleje, nincs vége. Akár én is kitalálhattam volna (közöm semmi a reklámkészítéshez) :-). Ráadásul biztos sokba is került.
Egyébként járok az Aldiba vásárolni, de aki eddig nem ment oda, a reklám hatására sem fog. :-( Így a azt nézzük, még drágább volt ez a reklám.

nyelv-ész 2010.02.06. 18:17:51

@Terror Dzsoni: Igen, tényleg! A berlini magyar tévétől. Pont az ugandai és a litván mellett van a stúdiójuk.

LustaDick 2010.02.06. 18:22:00

Még akár jót is kihozhatnak belőle... Ennyi még nekem se jön be, a fickót sem ismerem, viszont tényleg német/osztrák akcentusa van.

Mainstream 2010.02.06. 18:22:07

@Terror Dzsoni: www.aldi-hungary.hu/hu/html/service/tv-reklam.htm?WT.z_src=main
Ez reklámként szerepel az Aldi honlapján, és a TV-ben is fut, szóval nem hiszem, hogy minden tv néző ember alap tudásához tartozna, hogy ismerje a nevét. Nem azzal van a gond,(persze hozzá teszem, hogy minden amit írunk szerintünk van, szubjektív vélemény) hogy ki ő, hanem hogy miért? Szerinted a célcsoport ismeri, tudja, megérti az egész lényegét? Szerintünk nem. Nincs benne semmi motiváció. Lehet később jön még hozzá spot, amitől értelmessé válik, de egyelőre üres.
Az meg, hogy index-re kikerült, hát annak nagyon örülünk, de ettől még nem mennek be vásárolni az emberek, viszont minket többen olvasnak:)

V1k70rk4 2010.02.06. 18:48:13

István Kovács a sziget videóiról híres:) Ott is így beszélt:) Szerintem szimplán megtetszett egy Aldisnak és István Kovács meg belement...

A lényeg átjön olcsó és jó... aki meg ismeri István Kovácsot az meg valóban derül rajta:) ( videa.hu/csatornak/17 )

Gyökszi68 2010.02.06. 18:49:56

A legjobb,hogy az árak alacsonyak.Na ne röhögtessenek,az Aldi-nál?

Anakré 2010.02.06. 18:51:12

A reklámban Forgács Kristóf vizuális kommunikátor szerepel.
az ô munkája volt többek között a Feudaly társasjáték:
www.nol.hu/archivum/archiv-395831
Valószínüleg a film egy sorozat elsô része, majd kiderül mi lesz belôle.
Forgács amúgy kimondottan provokatív mûvész, bármi megtörténhet a folytatásban.

V1k70rk4 2010.02.06. 18:57:57

@Anakré: Na ezt nem is tudtam, köszönöm az infót. Remélem tényleg valami jó sül ki belőle:)

flimo13 2010.02.06. 20:00:49

Ah szóval cooky az a vicces fasz aki franciául próbál karattyolni?

Pista bá 2010.02.06. 20:26:40

@borszakértő: Én inkább a régi reklámból a némbert a végén. Azt viszont napokon át.

Viszont ez a spot tök jó, nem tudom, mi baja van a blogger úrnak vele.

korn · http://www.facebook.com/pages/Reklamvers-mindenkinek/135522226476780 2010.02.06. 20:51:55

szerintem az ciki, h web2-es közegben mozogsz, és még nem találkoztál István Kovács karakterével.

az indexesek meg pláne, h címlapra tesznek vele, mert István Kovács a konkurens videa és az origo figurája ;)

ez nyilván egy teaser szpot, hiszen még semmi ajánlat sincs benne,
de ha már itt fennakadsz, akkor kívánok neked sok-sok izgalmas Giannis, malacperselyes és fogathajtós áruházreklámot!

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2010.02.06. 21:01:18

@Terror Dzsoni: @korn: @V1k70rk4: valóban nem néztem utána, Kovács Istvánra több, mint 400 ezer találatot hoz ki a google, nem néztem meg mindet egyesével, azt hittem ez egy kitalált karakter. igen,sokat mozgok a neten (TV-t spec nem nézek) és még nem láttam őt, sőt az a 15 ember se, akinek továbbküldtem a videót, hogy mi ez, sőt a twitter követőim közül se óbégatott egy sem.

Ez a reklám bennem ígyis egy nagy kérdőjel, hadd legyen már jogom méltatlankodni rajta...

olvasóink írták · http://mediaszerencsetlenseg.blog.hu/ 2010.02.06. 21:08:34

Nem ez a csávó volt tartalékbemondónő a csehszlovák kísérleti televíziónál?

nyuszómuszó1 2010.02.06. 21:21:30

Sziasztok!

Nem tudom, ki hogy van vele, de én nem érzem cikinek, hogy eddig még nem találkoztam Kovács Úr figurájával, pedig "halmozottan hátrányos vagyok": kb. 6 éve mozgok reklámos (offline-online) körökben és ha tehetem, német tévét nézek.
A nagy kérdőjeles mikrofonból és abból, hogy ki akarják deríteni, valóban jók-e az Aldi árai, én is valamiféle teaser reklámra gyanakszok.
Azért majd érdekelne, hogy milyen hatékonysága lesz a kampánynak, mivel ez a figura nálunk valóban eléggé ismeretlen, nem biztos, hogy hat a célcsoportra. (Pl.: Dove "igazi nő" kampány: sokat beszéltek róla, de nem nőtt nagy mértékben az értékesítési forgalom, mert a nők nem a 80 kg-os szomszédasszonnyal akarnak azonosulni, hanem az 50 kg-os modellel.)

Blogerovac 2010.02.06. 21:36:26

Aldiba se megyek többet ;)

Egyébként megnyílt az első tanyasi bolt, ahol tanyáról hozott őstermelői árút hoznak a fővárosba. Van más néven hasnoló őstermelői bolt is. Inkább ezeket kellene szaporítani, mint a szuper-hiper szarokat és mindjárt a gazdaságos ár felébe kerülne minden, miközben a termelő is 3x-4x annyit kapna az árujáért. Persze, ha csak valami hálózat "fel nem karolja". Egyedül a szarházi nyerészkedők nem járnának jól. De szomorú lenne.

SueSue · http://twitter.com/Sue__sue 2010.02.06. 21:57:15

@korn: én aztán ténnleg ott mozgok, de én még nem halottam róla, az Aldi célcsoportja (mondjuk úgy offline brigád) akkor hogy azonosulna a figurával, jó hogy nem keresem benne a stratégiai elemeket, de könyörgöm, még egy teaserben is kelene lenni valami márka-attribútumnak

SueSue · http://twitter.com/Sue__sue 2010.02.06. 21:57:55

ja és a spot annyira szar, hogy már szar

Gurusajtó (törölt) · http://gurusajto.blog.hu/ 2010.02.06. 22:01:14

a videás videóit ismertem, de nem értem, hogy keveredett az Aldihoz...

igen, ez egy teaser lesz és nagyon kíváncsi vagyok az eredményére, bár attól félek nem lesz jobb mint mondjuk az Esztergályos Cecília féle próbálkozás volt a tesco részéről, bár annak reklámisága sokkal egyértelműbb volt.

Host 2010.02.06. 23:14:11

A korábbi reklámjaikkal foglalkoztál?

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2010.02.07. 00:08:30

@SueSue: nekem az benne a fura,hogy elvileg ugye egy teaserben kell lenni valami érdekfeszítőnek,valami nyitott kérdésnek, várakozáskeltőnek, valami olyannak,ami miatt az ember várja a folytatást.

de ebben nincs semmi! vajon mi fog kiderülni egy Aldi reklámban, tényleg olcsók és jó minőségűek a termékeik? ....

vajon fog-e az Aldi maga ellen kampányolni?

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2010.02.07. 00:09:41

@Host: nem, gond talán?
nem hiszem,hogy egy posthoz mindenk korábbi reklámjukat össze kéne gyűjteni, amúgy a videó alatti 1.sorban találsz egyet linkelve.

Mogyoró007 2010.02.10. 16:24:42

Nem értem a cikket. Az írója nem ismeri ezt az arcot. Anno a sziget idején nagyon nagy volt, jófej riportokat adott le a helyszínről, Berlinben élő magyar fan. Ha tájékozott lett volna az író, ez a poszt nem születik meg. A reklám fasza, csak kár, hogy az aldinak jutott eszébe.
Ennyi.

hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2010.02.10. 19:26:57

Szerintem ez egy nagyon jó reklám. :)

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2010.02.10. 20:43:25

@AnnaM: akkor is megírtam volna a postot,ha Hajós András,vagy Jáksó László lett volna a riporter.
ennek a reklámnak semmi értelme!
egy aldireklám,amiben megvizsgálják,hogy vajon az Aldi termékei jó áron és minőségben kaphatóak -e. Alig várom a következő részt-de csak ha az derül ki,hogy nem...ellenkező esetben nem,mivel a JÓ REKLÁM egyetlen ismérvét se hordozza magán.nem vicces,nem provokatív,nincs benne szexualitás se félreérthető helyzet,semmi újdonság sem.

mégis mi ebbben szerinted a 'fasza'?

Mogyoró007 2010.02.11. 09:04:27

@Kontárblog: egyszerűen csak nem érted, mert nem ismered a jelenséget, a riportert. Anno amikor ő tudósított a szigetről, nem volt olyan ember aki ne tudta volna, hogy ő kicsoda, és ne látták volna a riportjait a jútúbon. Vicces volt, újszerű, pózmentes, őszinte, és egészen más szemüvegen keresztül láthattuk saját magunkat. Erre a jelenségre csapott le az aldi. Tehát ebben ez fasza.
Mint írtam, kár, hogy az aldi, mert nem vagyok aldi hívő.
Mint reklám, e jó. Ennyi. Nem támadni akartalak, csak rávilágítottam, hogy a tájékozatlanságod miatt írtad ezt a cikket és ennyi.

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2010.02.11. 10:25:21

@AnnaM: akkor leírom mégegyszer. több,mint egy tucat, tévét néző embert megkérdeztem, senki se ismeri az ismerőseim közül.
a reklám pusztán azért jó,mert ő van benne? ha Gálvölgyi mondana benne egy fingós viccet,akkor is jó lenne? egy reklám szerinted mitől jó?EZ mitől jó neked?

Mogyoró007 2010.02.11. 10:39:56

Szupi. Akkor ezt megbeszéltük. Nem akarod érteni és kész. Elbeszélünk egymás mellett.

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2010.02.11. 10:42:39

@AnnaM: megakarom érteni,azért csináltam postot is belőle.
egy reklámnak eladni vagy imázst formálni kell legalább, ha ő egy akkora arc,akkor nyílván erre mentek rá, de szerintem annnyira nem nagy arc, mert tényleg,eddig 1ember jelezte,hogy ismeri, a reklám önmaga meg (a 'kívülállók' számára) nem jelent semmit, nem mond semmit, semmi érdekes/vicces/izgalmas nincs benne...

Bob Button 2010.05.20. 10:21:34

@AnnaM: Kérek ne csinálj úgy, mintha a szigeten lézengő értelmileg csökkent, érzelmileg sérült senkik számára mikrohírnévvel bíró bohócot egy átlagos magyar tévénézőnek ismerni kellene.

@Kontárblog: Igen, pontosan erről van szó. Ez a reklámsorozat egy sekélyes fos. Van egy áruházlánc amelynek a számunkra noname termékeitől így is vonakodnak a magyar vásárlók. Az egészet valami idegen, németes hangulat lengi körbe. Jómagam is csak néhányszor tévedtem be, de elég lehangoló. Mintha külföldön várásolnék. És akkor jönnek egy akcentussal beszélő, hormonzavaros óriással, aki egy kamasz esetlenségével riportokat készít a boltban a nyugdíjasokkal. De ebben sem humor, sem szellemesség, sem információ nincs. Csak még jobban idegenkedem az Alditól.

Nekem ami első alkalommal lejött a reklámból az ez volt: "Miért nem mennek az emberek a magyarországi Aldikba annyian? Küldjük le az egyik kollégát aki egy kicsit tud magyarul." És a nagy bunkó behemót áll az Aldi előtt és ijedten fecsegi a hülyeséget... erre gondoltam.

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2010.05.20. 13:04:55

@Bob Button: nagyon örülök neki,hogy végre, bár 3hónap kellett hozzá,de valaki megértette,hogy mit akartam írni!köszönöm! pontosan erről van szó,bár azóta már többször láttam felbukkanni István Kovácsot, a reklám előtt soha nem hallottam róla, és a kommentekben is ment a találgatás jobbra balra.
Ha rétegtudásra épít egy reklám, ne a tv-ben menjen.

közélet 2010.05.31. 21:53:18

"Napok óta agyalok..." - elég hülye vagy akkor, ha nem fogtad fel egyből a kreatívok célját.
"Hát az elsőre..." - Mondatkezdésed se vagy túl jó.
Mikrofon, akcentus - igen, direkt ilyen.
"itt vagyunk Magyarországon az Aldinál" - jól hozza az amatőr tudósító tipikus kezdőmondatát.
"a teaserek általában érdeklődés-felkeltéses folytatásos történetek, ez semmiben se kelti fel az ember figyelmét" - Már hogyne keltené fel a figyelmet? A következő epizódban fogja megtudni a néző, mitől olcsó és jó az Aldi.
"Vajon mire fognak rájönni ebben az Aldi reklámban, a termékeik tényleg olcsók és jók?" - Miért, mi a f...-t lehet elhitetni egy üzletláncról?
Na ja, akinek az Irigy Hónaljmirigy a humor, az nem fogja szeretni pl. Galla Miklóst.

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2010.05.31. 22:34:07

@közélet: köszönöm szépen az okfejtést, így 4hónappal a teaser megjelenése után már én is okosabb lettem a témában.
A többi pedig no comment, ha nem tetszik a stílusom, ne olvass...

Ja, és köszönöm, hogy csak ezért regisztráltál egy accountot, hogy ezt nekem megírd. Értékelem, de tényleg...
Ettől lettél hiteles a szememben.

szerjóska 2010.11.26. 19:16:07

hát én az aldit bírom, főleg h az van közel, bár élelmiszarra, sörre inkább lidli, de az aldiban meg lehet flesselgetni a középső polcra. spar idegesít, tesco nagyon idegesít. előbbiben az árak, utóbbiban a tömeg. a kaiser's nevű álspár pedig a kettő ocsmány keveréke, phujj.

ja és most a teaser a középső sor felé fordult, tehát itt a figyelemfelkeltés, kicsit lassan ébredt a kicsike, de nem rossz.

a hazai kínálatból meg messze kimagaslik
giannit legszívesebben a sparos pénztárca reklámmal kínoznám örökkön-örökké, a tesco semmilyen reklámügyileg is, ahogy az árukészlete, megjelenése, mindene.

szerjóska 2010.11.26. 19:16:54

ja ahogy nézem nagyon lassan ébredt a kicsike, mármint a figyelemfelkeltő szálion a teaserben

Caviarius · http://www.kaviar.blog.hu 2011.01.08. 22:36:35

Úgy látom, - a csujjogatós ketchup és e cikk alapján - hogy a Kontároknak nincs humorérzékük. Nem kell ehhez "rétegtudás", akármi is legyen az.
Viszont szerintem a reklám szakma is komolyabb annál, minthogy ilyen "Kontár" cikkeket olvassunk róla.

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2011.01.08. 22:43:02

@Caviarius: van humorérzékem, de ez nekem nem vicces.ennyi.
A vélemény-még-szabad.Akármennyire szakmai is, főleg ha kontár:D

euAgWzgmmtq7K 2012.03.03. 17:15:45

Mi az, hogy nem ment át a reklám? Első mondatban írod, hogy napok óta agyalsz rajta, aztán meg irsz róla egy posztot is...
(tudom, régi poszt :))
süti beállítások módosítása