Kövess!



2010.01.18. 23:00| Szerző: Kontárblog

Kólával nem lehet forradalmat szítani


Mondta Gil Scott Heron. Tényleg így van? Hallottál már a New Coke-történetéről? 

Mégis milyen világ az, ahol ennek a cukros löttynek 62.700.000 találata van a googlén, és több, mint 4millió rajongója van a facebookon? Ez mind csak marketing és 'életérzés?'

Olvasásra javaslom Sergio Zyman: Csak a profit számít c. könyvét, ott őszintén ír a CC volt marketingese a márka kérdéseiről, múltjáról, jövőjéről; és más termékek marketingjébe adaptálható ötletekről is.

 


Share/Bookmark
Címkék: kóla  |   | 7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kontar.blog.hu/api/trackback/id/tr871673593

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bery · http://www.facebook.com/berkes.peter 2010.01.20. 16:20:46

Ja, életérzés!

a találatszám se kevés, de a márkaértéke még egy pár nullával több: kb: 67 milliárd dollár. Mondjuk attól függ, h. melyik felmérés eredményeit nézzük: Interbrand, Millward Brand:)

p.s.: ja meg Zymannak köszönhetünk olyan szlogent is, mint pl: ALWAYS COCA-COLA.

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2010.01.20. 16:30:33

@Bery: igen, lehet nyilván mindenkinek ismerősek a nevek
www.civishir.hu/auto-motor/a-vilag-legertekesebb-markai/1001190439

de azért engem akkor is szíven üt, ezek nagyrésze mind a marketingje miatt ér annyit,amennyit...

Bery · http://www.facebook.com/berkes.peter 2010.01.20. 16:36:41

Pemberton úr kotyvasztása több, mint 100 éve az életgörbe érettségi szakaszában van:)

igen. a kommunikáció ugye imázsteremtésre, az imázs meg többlet-érték előállítására képes. Amúgy a márkaérték, mint immateriális vagyonelem a Cola-könyvelésében már jócskán túlhaladta a materiális vagyontárgyak értékét. (Halász Kata, BrandFestival, 2009)

p.s.: ezért van a kommunikáció!!! brandkommunikáció, hogy értéket növelj, taktikai komm., hogy eladj. Nagyjából!! Nézd meg mit csinál a Cola! Neki nincs nagyon szüksége promóciókra. Általában imázsteremtő/megtartó márkakommunikációt folytat:)

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2010.01.20. 16:42:12

@Bery: persze, tudom, látom, érzem.
Csak éppen azt felejtik el eléggé hangsúlyozni,hogy kb napi 1 pohár az ami még 'elfogadható'mennyiség ebből a cukorbombából. Ismerek olyat, aki napi 2l-t iszik belőle.2litert! kíváncsi leszek, hány foga lesz 10 év múlva...

ez a termék szerintem abszolút a fogyasztói társadalom csökevénye, annyi mindent szimbolizál, pedig rohadtul nem érdemli meg...

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2010.01.20. 17:14:58

engem sokkal jobban bosszant, amikor az önmegvalósítást, mi több, a BOLDOGSÁGot hozzák összefüggésbe a kólával (vagy bármilyen márkával).

a magam részéről be is tiltanám a boldogság szó használatát a reklámokban, és nem engedném pl. hogy boldogcsaládos reklámokat készítsenek az ügynökségek... :-)

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2010.01.20. 17:26:10

@idelle: jaj,dehát manapság már annyi mindentől boldog lehet az ember! a gyerekeid a Mekitől, a hajad a Garnier magasméztartalmú(nyomokbanse) sampontól, a feneked az új kényelmes autódtól, a gyomrod a Maggitól, a feleséged a Tesco-ékszertől és az intelligens molekuláktól, nagymama a 3in1netcsomagtól, a nagypapa a régi guargumis chipstől...

csak nem arra gondolsz, hogy a gyerekeket rossz értékítéletre, a fiatalokat élvhajhászásra és mértéktelen vásárlásra buzdítják a reklámok, hogy 'megvalósíthassák' önmagukat?...
süti beállítások módosítása