Fogadjátok szeretettel immáron második világnagy ivócimborám társbloggerem írását, reményeim szerint időről időre ő is a Kontárblogon köszörüli majd nyelvét a hazai reklámokon. (taps)
"Úgy néz ki, leáldozóban van az a divat, hogy öltöztessünk szépségkirálynőket, modelleket és celebeket (csak, hogy semmi jóból ki ne maradjanak) újrahasznosított szemétbe. Ugyanis a National Geographic Szelektív Napot egészen máshogy harangozták be:
Budapest több forgalmi csomópontjában (pl. Blaha Lujza tér, Moszkva tér) csodálhatunk meg aprócska kiállításokat. Ezek hulladékból készült alkotások, melyek leginkább kisiskolás papírmasé műveimre emlékeztetnek, csak valamivel nagyobb kiadásban. Az óriás pillangó, hernyó (nem tudtam mindegyiket beazonosítani) és társai papírból, műanyag flakonokból készültek.
Először nem láttam értelmét. Vajon miért épp így győznének meg arról, hogy gyűjtsek szelektíven? A papírmasékból már kinőttem… Aztán némi gondolkodás után megvilágosodtam: Arra jutottam a szöveg alapján, hogy egy átalakulás tanúi lehetünk, amint a hernyóból báb lesz, majd csodás pillangóvá válik. Vagy ez csak az én agyszüleményem?
„A szelektív hulladékgyűjtés nem csak azért fontos, mert ezzel csökkenthetjük a bolygónkra nehezedő nyomást, hanem azért is, mert ezáltal lehetőséget adunk arra, hogy a számunkra hasztalan és nem kívánatos dolgok átalakuljanak valami újjá, ami mindenki számára hasznos és értékkel bíró lehet.”
Az ötlet tetszik, a kivitelezés már kevésbé, de a meghirdetett programok alapján nagy eséllyel a gyerekeket próbálták motiválni, erről pedig inkább őket kéne megkérdezni…
A városban elhelyezett szokatlan dolgok mindig beszéd témájává válnak, és annak külön örülök, hogy még nem rongálták meg (bár a mellé dobált flakonok megemlítendők). Értem, hogy egy ilyen globális problémáról gondolkodóba kell ejteni az embereket, de feltétlenül úgy, hogy először magát a reklámot se értsük? Vagy ez csak nekem okozott problémát? "
| |