Kövess!



2010.05.19. 09:48| Szerző: Kontárblog

Biztos velem van a gond, de a napokban zsinórban ez már a sokadik reklám, ami 'nem jön át'.

 Talán most hozták ki eredményül a fókuszcsoportos kutatások, hogy az ő logójuk feledhetetlen? (ezzel speciel vitatkoznék, pár random megkérdezésem alapján, sem odafele, sem visszafele nem ment a logó felidézése szignifikánsan nagy arányban). Vagy talán ettől lesz a reklám nevetséges?

Furcsa ez a vallomás így, melyik ügyfél nevezi nyíltan nevetségesnek azt a kreatívot, amit elfogadott? Vagy csak véletlenül rossz szöveg került a plakátra? Ez a logótervező bosszúja?

Biztos tényleg velem van a gond, de kérem, világosítson már fel valaki, hogy ez a reklám engem miért kéne, hogy utazásra motiváljon? Én nem találom benne azt a szükséges pluszt, amit az átlagos utazási iroda reklámban megvan. Ez egyszerű imázs reklám? De akkor miért csak a logóról szól? Miért nem mond valamit a cégről, vagy az utazásokról...

Az előző kampányuk nekem személyszerint nagyon tetszett, ez a' Mindenkit hazahozunk. Azokat is, akik nem akarják.' szlogen nekem abszolút telitalálat volt, pont azt kommunikálta, amire szükség volt.
Azt a pluszt, amivel a hezitálókat meg lehet nyerni.

De ez a mostani..
Szerintetek e mögött mégis milyen motiváció áll?

Eszembe jutott, akár versenyt is rendezhetnénk, milyen más termék reklámja lehetne ez, ha a jobb alsó sarokba más logó és cégnév kerülne. Fogkefe, fogkrémreklámnak tökéletes. Sampon reklám? Simán. Naptej? Tiszta sor! Biztosítás? Miért ne? Variációk témára.
Az általában nem a legjobb megoldás, ha van egy nagyon vicces spot, és a végére, attól szinte teljesen különállva oda van bökve a cég logója, vagy a termék. De az, hogy még a kreatív se túl megragadó, és tényleg a cégnév lecserélhető teljesen más termékre, vagy szolgáltatásra. Ez már tényleg elég szerencsétlen húzás-szerintem.

Csak a kirúgott logókészítő bosszújára tudok gondolni, a nyomdába küldés előtt gyorsan átírta a szöveget.


Share/Bookmark
 |   | 23 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kontar.blog.hu/api/trackback/id/tr462014787

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MárkaJani · http://www.brandepito.com 2010.05.19. 12:15:35

Sztem a TUI kampánya, a vidámságra, nevetésre, örömre és a szabadságra próbál fókuszálni. A szlogenjük is erre utal: "A szabadság mosolya".
Hogyan lett ebből nevetséges? Azt tudom elképzelni, hogy ez egy külföldi reklám, nagyon rossz magyar adaptálása. (?)

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2010.05.19. 12:19:35

@MárkaJani: az ok, hogy a szlogenjük fent van a honlapon, de azért szerintem illene ezt konzisztensen a plakátokon is nyomni.Hamár...
Hát ha valóban külföldi reklám magyarítása lenne, akkor lehet, nyomdába kerülés előtt illett volna átolvasni a google translator szövegét...

druszilla · http://kontar.blog.hu/authors/druszilla 2010.05.19. 12:48:18

hát értem én, hogy azért nevetséges, mert nevetnek, mosolyognak és vidámkodnak a plakáton... de nem, mégsem értem :D

a logó meg... szóval, már el is felejtettem :D

Csomag Olga · http://csomagolas.blog.hu/ 2010.05.19. 13:25:16

Szerintem jó a logó, és az ismertsége is magas, az alapgondolata a reklámnak is elfogadható ezért. De kár volt odaírni a szöveget hozzá. De akkor nem lenne belőle hír. Tehát akkor mégis csak jól csinálták... :-)

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2010.05.19. 13:27:37

@Csomag Olga: olyan szar, hogy már beszélünk róla. ez szerintem nem feltétlen jó.
nézi,nézi az ember 'hát ez tök értelmetlen.ezek idióták.Ja, hogy ez a TUI?'
ez szerintem nem jó...

freiheit 2010.05.19. 13:39:50

szerintem meg nem rossz. A logo egy mosolyra emlékeztet, a nevetséges itt nyilván arra utal. "Íme egy nevetséges reklám" elgondolkodtat és a logohoz vezeti a gondolataidat, amit így jobban megjegyzel.. így amikor utazgatni akarsz és ajánlatokat nézegetsz, könnyebben rájuk ismersz.

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2010.05.19. 13:45:12

@freiheit: a nevetséges nekem nem pozitív értelmű szó. lenne inkább mosolyra fakasztó, vagy valami.
igazából nekem az hiányzik, hogy azt mondja, az ő útjaik jobbak,vagy szebbek, vagy nagyobb mosolyt fakasztanak, vagy valami. a tavalyi kampányuk sokkal egyedibb volt. ez kb annyit mond, hogy a logónk egy mosoly. de nem mond semmit a kínálatukról, utazásról, bármiről. a kreatív maga meg annyira sablonos, hogy az már fáj.

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2010.05.19. 13:46:34

Azért a másik sem gyenge, miszerint mindenkit hazahozunk, azt is aki nem akarja. A nevetséges szó pedig egyszerűen rossz választás, máshogy nem tudom magyarázni.

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2010.05.19. 13:51:23

@chipanddale74: de a tavalyi az azért jó szerintem, mert itt pont azt akarták kommunikálni,hogy nem kell félni,ők nem fognak azalatt csődbemenni,míg te a Riviérán lógatod a lábadat. ez szerintem nagyon ütős, kicsit 'odabasz', de abszolút eléri, amit akar, a bizalmi indexüket abszolút megdobja.

és igen, a nevetséges szó a leggyengébb láncszem,de a képek is elég 'tucatok' szerintem

Szűcs Attila · http://twitter.com/szucs_attila 2010.05.19. 13:53:38

@Kontárblog: nem sablonos, hanem egyszerűen szar. Egész egyszerűen próbáltak valamit "egyedit" összehozni(egyébként addictra brief gyanús a reklám), de finoman szólva is semmitmondó lett.

@freiheit: máskor egy kicsit többször szaladj neki a "független kommentálásnak", mert fájdalmasan tűzközeli...

nothing.at.all (törölt) 2010.05.19. 14:06:41

én is csomót gondolkodtam rajta, miután megláttam. lehet pont ez volt a cél.
nekem amúgy tetszik.:) de csak a képekkel együtt értelmezhető.

gabóvitéz 2010.05.19. 14:07:55

a kreatív, már ha látta szakember valóban szóra sem érdemes.
DE BOCSÁNAT: a logo szerintem zseniális. Egyébiránt sok díjat söpört be annak idején. Azt hogy magyarországon a vizuális kultúra milyen szinten van, abból én nem vonnék le "szignifikáns" következtetést

egerészölyv 2010.05.19. 14:08:36

Pedig jók azok a reklámok.

Egy utazás ugyanis nem egyéb b*szások raffinált sorozatánál. Ferde torony?! Egyenes! A többi ósdi körítés.

Mária 2010.05.19. 14:09:41

Fókuszcsoportos kutatás? Viccelsz? Itt, a gyarmati végeken ???

Ez valami kiba multi, aki nem akart üveggyöngyöket szórni a kiba benszülött kreatívok elé, nehogy az ágyékkötős fűszoknyások jóljárjanak :)))

Ezért át-google-transzlételt valami ezeréves központi szlogent a benszülöttek nyelvére. Miss Molly a titkárságon egy seggrepacsiért megcsinálta :)))

en.wikipedia.org/wiki/TUI_Travel
www.tuitravelplc.com/tui/pages/home
www.tui-group.com/en

Mária 2010.05.19. 14:17:14

Bár szó, ami szó, az egész még egy fokkal rosszabb lenne, ha belevontak volna valami kkv-marketing specialistát és a szlogen ettől a döntésüktől így hangzana:

"Tui - az utazások szakértője"

Vagy így hangzana:

"Tui - az utazás specialista"

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2010.05.19. 14:27:22

@freiheit: hát pedig tényleg elég gyanús,hogy itt ejtetted meg az első hozzászólásodat ezzel a nickkel

blnd! · http://www.ghettobazaar.blog.hu 2010.05.19. 14:31:17

a reklam valoban nevetseges a logo meg - ha nem is feledhetetlen - nagyon jo.
ez a reklam ennyi

freiheit 2010.05.19. 14:40:28

@Kontárblog: valamikor el kell kezdeni, nem igaz ? csak mert más a véleményem miért jelenti automatikusan, hogy "tűzközeli" vagyok ?? Semmi közöm, se a céghez, se az iparághoz. De végül is tök mindegy, nem igaz?

MárkaJani · http://www.brandepito.com 2010.05.19. 15:32:03

Lehet, hogy a nevetséges a villamos oldalára helyezett, kilyukasztott matricára vonatkozik :)

DartagnanX 2010.05.19. 16:05:57

Nevetséges helyett talán a vidám szót keresték.
Nem lehet?

DartagnanX 2010.05.19. 16:06:57

@DartagnanX: francokat.
Nevetséges helyett talán a vicces szót keresték.
Nem lehet?
süti beállítások módosítása