Talán már kevesen emlékeznek az őszi kifakadásomra, mikor rájöttem, hogy a válság miatt ez az egyetlen, ingyenes hazai reklámszakértőktől való tanulási lehetőség is csúszik, 2009-ben nem volt Reklámhét; se Reklámzabálók éjszakája, amit azért a reklámkedvelők többsége még megengedhet magának... Ez sajnos egy kivakarhatatlan szálka maradt bennem...
Most április elsejével elkezdődött a 2010-es Reklámhét promóciója, amiről egy nap csúszással értesítették is az e-mailben erre feliratkozókat. (Az e-mail szerintem egy kicsit erőltetetten fiatalos, de a helyesírási hibától megpróbálunk eltekinteni...)
Elindult a honlapjuk, fent vannak facebookon is, bár az aktivitásuk enyhén szólva is minimális, (e percig egy, azaz 1 db bejegyzés, a kampányvideó került fel, illetve a programplakát), ezt már csak a twitteres múlja alul.
A honlap: először is nagyon örülök neki, hogy a kezdeti jobbra igazítottságot sikerült kiküszöbölni, (sajnos printscreent nem csináltam, de aki 1.nap nézte firefoxból, az tudja, miről beszélek) és a lektorikai hibák is megoldódtak
Másodszor tetszik, hogy színes, bár kicsit azért emlékeztet a djuice dizájnelemeire.
Elsőre nézésre mókásnak, megmosolyogtatónak tartom ezt az 5let6areklám7en vonalat, gondolatmenetet, de az az Animal Canibals videó, ez nekem nem megy le a torkomon.
Talán az a gond, hogy utoljára 12éves koromban hallgattam ezt az együttest...
Jó, mókás ez az 1-7ig számolás, de azért annyira nem jó, hogy 0-24-ben ott díszelegjen, a honlap felét elfoglalva. Egyszer hallgatható, és pont.
A kezdőlapon ez a csúszkás-görgős megoldás nem túl szerencsés az üdvözlő szövegben, ha a videó nem lenne ott, talán pont ki is férne húzkodás nélkül. Túl nagy a fejléc, az emberek nem szeretnek scrollozni.
Tetszik a programok nap szerint csoportosított bontása, de nem tetszik, ahogy a honlapra a programokat feltöltötték.
Mikor szétküldtem egy tucat ismerősnek a honlap linkjét, ketten is írtak vissza, hogy hol a program? Nem egyértelmű, és feleslegesen miniatürizált, ennek kellene a leghangsúlyosabbnak lennie az egész oldalon. Ráadásul a tartalma még áttekinthetetlen is ebben a formában, ha legalább az alján egy excel táblába le lehetne menteni, hogy a szorgos diák be tudja karikázgatni magának, 2óra között mire megy majd be...
És a végső csalódás: A T-mobile kreatív reklámverseny is jól hangzik, de sem bővebb információt, sem egy aloldalt nem sikerült neki 10 nap alatt készíteni, hogy tovább tudja az ember küldeni az ismerőseinek, vagy esetleg felrakja a blogjára...Remélem a tervet nem a reklámhétig kell kidolgozni... (Vicces, hogy a T mindig ilyen potya marketinges versenyekkel promóztatja magát, és gyűjt be ötleteket)
A programok jóknak ígérkeznek, egészen biztos, hogy jómagam is részt fogok venni több napon is, tényleg szépen válogattak az előadók között, és jók a témák is, a csoportosítás is. De nem értem, hogy miért nem próbálnak érdemi, valódi párbeszédet folytatni a leendő hallgatósággal, és ha már egyszer kint van a honlapon a twitter, és facebook gomb, miért nem foglalkoznak ezekkel a csatornákkal tényleg érdemben.
Kicsit fel kellene pörgetni ezt a kampányt, alig egy hét múlva kezdődik, de én még se az egyetem folyosóján, se közterületen, se a postaládámban nem találkoztam velük(, csak a BTL hírlevélben).
Kreatív reklámosok, hol a zsongás? Remélem, nem várják, hogy ez a videó viszi el a hátán az egész rendezvényt...